
RH – parkování u letiště
„Za RH – parkování u letiště vyjadřuji spokojenost s firmou a službami Aira GROUP. Byli jsme velmi překvapeni, za jak krátkou dobu jsme se dostali na viditelná místa na internetu.“ – Kazimír Straňák, jednatel firmy RH parkování u letiště s.r.o.
Malý rozpočet na marketing nemusí znamenat nízké výsledky. O tom nás opět přesvědčila dvouletá spolupráce s klientem RH – parkování u letiště s.r.o. Dlouhodobá SEO práce doplněná o PPC kampaně dokáže s obchodními výsledky doslova divy, a to i u malé firmy začínající od nuly.
O klientovi
Společnost RH – parkování u letiště s.r.o. nabízí hlídané parkování u letiště Václava Havla v Praze. Nabídka služeb je doplněná o auto a pneuservisem, čištěním vozu a balením zavazadel. Mezi zákazníky patří každý, kdo plánuje letecky vycestovat z Prahy a chce mít po dobu dovolené svůj automobil v bezpečí.
Navázání spolupráce a zadání úkolu
Klient nás oslovil s potřebou prorazit mezi početnou konkurencí parkovišť u letiště, získat první zákazníky a postupně naplnit své parkovací kapacity. Disponoval jednoduchým webem a zápalem pro podnikání. Nabídka jeho služeb byla cenově přívětivá pro zájemce o dlouhodobé parkování.
Jak jsme postupovali
Pro získání zákazníků jsme měli volné ruce. Dostali jsme na starosti správu celého webu i volbu komunikačních kanálů. Po načerpání informací o byznyse, cílové skupině a konkurenční výhodě jsme se pustili do rozvržení a vyladění komunikačních kanálů. U nově přebíraných marketingových projektů obvykle začínáme od webu. Tam totiž jednotlivé marketingové kanály nejčastěji posílají potenciální zákazníky s cílem provést objednávku. Musí proto být v pořádku po obsahové, SEO i konverzní stránce.
SEO audit webu odhalil tyto nedostatky:
- Absence meta-popisků a H1, H2 nadpisů stránek.
- Automaticky vygenerované titles stránek.
- Neoptimalizovaný obsah stránek (absence důležitých klíčových slov a longtail výrazů)
- Špatně vložený a nastavený měřící nástroj Google Analytics.
- Problémy s indexací stránek ve vyhledávání Google a Seznam.cz.
- Indexování již neexistujících nebo nevhodných stránek.
- Absence souboru Sitemap.xml.
Po opravení zmíněných SEO nedostatků se web klienta začal zobrazovat ve vyhledávání na relevantní klíčová slova a zaznamenal první návštěvnost z vyhledávačů i objednávky:

Z nulové návštěvnosti na první desítky. To, že správně vyplněná metadata pro stránky společně s nadpisy přinesou lepší vyhledatelnost webu a zvýšení návštěvnosti jsme si opět potvrdili u klienta RH – parkování u letiště. Zdroj: Google Analytics
Po vyladění technických i obsahových SEO faktorů a zajištění přirozené vyhledatelnosti stránek s nabídkou parkování na hlavní byznysové pojmy bylo dalším krokem nastavení a spuštění dalších podpůrných komunikačních kanálů. Na základě cílové skupiny a služeb klienta padla v první fázi volba na:
- PPC kampaně na platformách Google Adwords a Seznam Sklik.
- Budování odkazového profilu a zmínek o službě na externích tematických stránkách (diskuze, magazíny, fóra, kvalitní oborové katalogy).
- Tvorba podpůrných webů (tematické microsites).
Skokový růst objednávek díky PPC kampaním
PPC kampaně zaznamenaly po spuštění okamžitý úspěch. Pokryli jsme důležité fáze rozhodovacího cyklu a využili jsme jak bannerových ploch, tak textových formátů reklam ve vyhledávání. Postupným vyladěním kampaně jsme dosáhli stabilního a udržitelného PNO 11 %. Objednávky po spuštění PPC kampaní raketově vzrostly o 528 %. V sezóně je dokonce musíme vypínat, protože už nestačí kapacita parkoviště.
Posílení síly webu pestrým odkazovým profilem
Bezplatná registrace do katalogů Firmy.cz, Avizo.cz, Zivefirmy.cz, umístění firmy na Mapy.cz a Google maps a budování odkazů v tematických diskuzích o parkování u letiště nám zpestřilo a zkvalitnilo odkazový profil a zajistilo novou návštěvnost i zvýšení autority / síly webu. Vyšší autorita znamenala lepší umístění v přirozeném vyhledávání (SERPu). Zapojili jsme také publikace praktických článků s radami ohledně parkování během dovolené na magazínech o cestování, např. na oblíbeném portálu Cestovinky.cz.
Noví zákazníci z tematických srovnávačů
Kvůli četné konkurenci a nepřehlednosti nabídek jsme vytvořili jednoduché srovnávače parkování, které na základě ceny a nabídky služeb srovnávají jednotlivé poskytovatele. Tyto srovnávače jsme obohatili o tematické blogy. Přehledné srovnání služeb zajistilo novou návštěvnost a objednávky od zájemců o výhodné dlouhodobé parkování.
Výsledek spolupráce
Na marketingové podpoře služeb firmy RH – parkování u letiště pracujeme od jejího vzniku v dubnu 2016. Za tu dobu se nám povedlo zajistit firmě potřebnou viditelnost a nastartovat zájem o službu v potřebné intenzitě. To vše díky SEO, optimalizaci inzertních kampaní, správnému nastavení a budování autority webu ve vyhledávání.
Počáteční SEO a spuštění podpůrných PPC kampaní zajistilo raketový nárůst návštěvnosti i objednávek. Díky soustavnému budování odkazového profilu (linkbuildingu) a tím zlepšení pozice ve vyhledávání se nám podařilo meziročně zvýšit celkovou návštěvnost webu o 83,41 %. Návštěvnost z přirozeného vyhledávání vzrostla o 373 %, přímá návštěvnost o 143 % a návštěvnost z odkazů o 44 %. Počet objednávek se díky kontinuitě práce za posledních 12 měsíců navýšil o 209 %.

Meziroční srovnání počtu objednávek - narůst o 209 %. Práce na SEO a optimalizaci PPC kampaní přinesla své ovoce. Zdroj: Google Analytics
Co si z případové studie odnést?
- Začínejte od webu. Měl by být dobře vyhledatelný a funkční. Metadata a nadpisy stránek jsou pro vyhledatelnost klíčové.
- Při redesignu webu nebo spouštění nového si zkontrolujte indexaci stránek.
- PPC kampaně se hodí pro rychlý nárůst poptávek při rozjezdu podnikání. Dají se ale vyladit i pro stabilní udržitelný přísun zákazníků z pohledu PNO.
- Myslete dlouhodobě a budujte autoritu webu. Až v meziročním srovnání uvidíte podstatný nárůst návštěv i objednávek z přirozeného vyhledávání. Ve finále tak nemusíte zůstat závislí na placené reklamě.