Reference Bramburky.cz

BRAMBŮRKY

Originální brambůrky s.r.o. jsou rodinnou firmou ze severních Čech, konkrétně z Teplic, která navázala na výrobu jedněch z nejoblíbenějších brambůrků na tuzemském trhu. Ty nazvala „Originální hospodské brambůrky“. V současné době vyrábí již 4 produktové řady smažených brambůrků, ale rovněž i smažené snacky. Výroba probíhá na speciálních fritézách, které zabraňují přepalování oleje a zachovávají tak výtečnou chuť surovin.

Lupínky i snacky jsou dostupné v několika příchutích a velikostních baleních, aby došlo k uspokojení co největšího počtu zákazníků. Avšak nejen na zákazníky, ale rovněž i na zaměstnance firma myslí ve velkém. Veškeré práce se provádí v rámci chráněné dílny, čímž firma pozitivně přispívá k řešení sociální problematiky ve společnosti.

Kotvy:

Zadání a očekávání klienta

Způsob, jakým klient projekt zadal, ukazuje, že pro něj byl více než důležitý. Na podzim roku 2018 jsme byli přizváni do výběrového řízení na nového subdodavatele služeb na sociální sítě, neboť se klient rozhodl pro výměnu dodavatele stávajícího. V této počáteční fázi jsme byli rovněž vyzváni k řešení ukázkových úkolů a sklidili jsme úspěch. Postoupili jsme tedy do dalšího kola řízení, a nakonec byli i vybráni, což v konkurenci několika dalších úspěšných firem nebylo vůbec snadné. Správu jsme finálně převzali koncem prosince roku 2018.

A co přesně tedy klient očekával?

  • Pestřejší a zábavnější obsah,
  • diverzifikaci obsahu dle cílových skupin, přičemž chtěl cílit napříč všemi generacemi,
  • optimalizaci page likes kampaní, a tedy i nárůst fanoušků a sledujících na sociálních sítích,
  • rozšíření brandu po celé republice,
  • a celkově další nové nápady a rozvoj marketingového charakteru.

Nastavení obsahové komunikace

Vzhledem k tomu, že se věnujeme sociálním sítím, klademe důraz zejména na vhodné ilustrativní a reprezentativní obrázkyPropagujeme:

  • samotné produkty, kdy se snažíme být co nejvíce tematičtí s ohledem na dané období či probíhající události, případně s ohledem na příchuť konkrétního produktu,

  • významné gastro akce a festivaly, jichž se klient účastnil (prostřednictvím fotek i prostřednictvím stories),

  • další – jiné než gastronomické – akce, kterých se zúčastnili fanoušci Originálních hospodských brambůrků za jejich doprovodu,

  • tematické fotografie, jež apelují na emoce; chceme lidem ukázat, že Originální hospodské brambůrky nejsou pouze jedním z několika tisíc obdobných produktů, nýbrž i poskytovatelem zážitku,

  • mapu prodejních míst, kde všude lze brambůrky zakoupit (A že jich je – přes 500 prodejen po celé ČR!),

  • soutěže, které pro klienta pořádáme,

Pravděpodobně jste si všimli – případně se sami podívejte na celý Facebook profil klienta – že rozhodně nepublikujeme nějaké obyčejné a nudné fotografie či obrázky, ale využíváme různé infografiky, ilustrace, efekty, fotomontáže, videa a další!

Veškerý obsah – od textového znění až po grafickou podobu – tvoříme sami. V případě tohoto klienta jsme na grafickou stránku obzvláště pyšní, jelikož nám bylo umožněno být nad míru kreativní. Pracovali jsme však i na mnoha dalších úspěšných projektech. Přesvědčit se můžete například v našem článku firemní a business propagační focení umíme a baví nás to, v němž naleznete spoustu zajímavých ukázek!

Profil na Facebooku

Na základě výše zmíněných způsobů propagace si asi již umíte představit, čemu konkrétně se na této sociální síti věnujeme – správě Facebook profilu se vším všudy. Za zmínku ovšem stojí i námi vytvořená originální Facebook „hlavička“, již jsme stylizovali do podoby videa. Obyčejné statické fotky má přeci každý!

Firma Originální brambůrky s.r.o. je mimo jiné oficiálním sponzorem celostátní soutěže Dívka roku určené pro dívky od 13 do 15 let, jejímž cílem je ukázat, že i krásné dívky mohou být velice šikovné a všestranné. Z tohoto partnerství se firma snažila vytěžit opravdu maximum, a tak je součástí Dívky roku i vyhlašování Dívky roku Like ChipsV době konání soutěže samozřejmě informujeme o jejím průběhu.

Již v úvodu jsme zmínili, že jedním z přání klienta bylo cílení napříč všemi generacemi. To se nám na Facebooku velice daří – připravili jsme více než 15 odlišných segmentů potenciálních zákazníků zahrnujících jak mladší, tak starší věkové skupiny. Výhodou Facebooku je, že na něm lze oslovit starší publikum s větší pravděpodobností než na Instagramu, kde je cílení, za účelem větší efektivity, poněkud odlišné. Zajímavým faktem je také to, že díky této platformě se na klienta obracejí různí sponzoři, a dokonce i školy mající zájem o spolupráci v podobě našeho sponzoringu školních plesů a dalších akcí.

Profil na Instagramu

Ač byl jako primární určen Facebook, později se připojil také Instagram, jehož výhodou je zejména efektivnější cílení na mladší věkové skupiny, přičemž právě mladí lidé jsou mezi uživateli internetu zastoupeni nejhojněji. Tomuto faktu věnujeme značnou pozornost a přizpůsobujeme mu obsah, který je ještě stylovější než na Facebooku. Očividně se nám daří, neboť nás často oslovují různí blogeři, followeři či fotografové.

Na rozdíl od jiných správců Instagramu používáme hashtagy (#) přímo v obsahu, resp. popisku, příspěvku, kde na uživatele nepůsobí rušivě, nýbrž přirozeně. Kromě toho jsme napojili tzv. „stories“ z Instagramu přímo na Facebook, což nám umožnilo zasáhnout 2 kanály najednou (a šetřit tak klientův rozpočet). Také se snažíme, aby co nejvíce rostla návštěvnost z organického vyhledávání. Toho se nám daří dosahovat především díky pořádaným soutěžím, kdy do budoucna nadále plánujeme jejich rozvoj.  

A jak se nám daří?

Nejlepším způsobem, jak zjistit, zda se nám správa sociálních sítí daří či nikoliv, jsou samozřejmě čísla, resp. statistiky. Za dané období jsme celkově oslovili zhruba 800 tisíc lidí, což je přibližně 1,2 mil. impresí. Níže vám přinášíme na ukázku pár dalších vybraných čísel a statistik. Co se sledovaného období týče, jednalo se primárně o 1.1.2019 – 21.10. 2019 a údaje se v tomto případě týkají Facebooku.

  1. Vývoj počtu sledujících

  1. Reakce (míra zapojení) publika na Facebooku

  1. Dosah příspěvku (organický bez placení)

Jak si lze z daných grafů povšimnout, čísla vykazují jednoznačně rostoucí tendenci, z čehož vyplývá, že námi zvolená obsahová a komunikační strategie byla správná a velice se nám daří. Jsme si více než jistí, že tento trend udržíme i v budoucnu, neboť jsme na základě vyhodnocení dalších metrik přišli na to, co funguje, a co bychom tím pádem měli zintenzivnit. Neméně významným důkazem je i stále častější kontaktování ze strany followerů.

Co se nám osvědčilo a co plánujeme do budoucna?


Osvědčilo se nám

  • Vtipné GIFy s brambůrky
  • Videa na přípravu DIPU
  • Reálné fotky v kontextu komunikace „Jsme originální brambůrky“
  • Děti/rodina
  • Kontextové fotografie k situacím ve společnosti/kultuře/významné dny/období
  • Věci z nitra firmy a aktivity firmy 

Budoucí plány?

  • Posílení kooperace s Dívkou roku, jakožto významnou celostátní akcí
  • Pořádat více soutěží
    • zejména na Instagramu, jelikož je to nejefektivnější způsob, jak zde získat „followery“
  • Zintenzivnit vazbu na ČR, aby bylo jasnější, že se jedná o ORIGINÁLNÍ a zároveň ČESKÉ brambůrky
    • tímto chceme následovat současný trend, kdy se mnoho spotřebitelů zajímá o lokální původ výrobků
  • Vytvořit znělku – no nebylo by to cool?
  • Aktivity v offlinu, se kterými již máme zkušenosti
    • neomezujeme se pouze na online sféru a snažíme se klientům vycházet co nejvíce vstříc
    • pro jednoho z nich – firmu MiniHaus – jsme kupříkladu vytvořili propagační prospekt, prohlédnout si jej můžete zde

Další aktivity si prozatím ponecháme jako obchodní tajemství 😊


Chcete podobné řešení?

Domluvte si konzultaci zdarma napište nám