Prague classic rental
Klientské zadání
Klient nás oslovil s tím, že potřebuje vytvořit novou grafiku a styl komunikace webových stránek, který bude Prahu vykreslovat jako malou Paříž, kde si ráno skočíte do crepérie na snídani, odpoledne se projdete městskými parky a na všechny důležité body v centru města se dostanete za všudypřítomné MHD. Dalším požadavkem bylo provést implementační úpravy kalendáře, které ve starém webovém systému byly již moc náročnými.
Stav projektu před naší spolupráci
Původní web si spravoval sám klient, resp. s pomocí svého programátora. Design webu byl však již zastaralý a nedokázal reflektovat komplexnější klientovy požadavky týkající se zejména managementu pronájmů, úklidů či rekonstrukcí. Důvodem složitosti implementace změn byl rovněž i fakt, že web neběžel na redakčním systému.
Naše řešení
Nejprve jsme se dohodli s klientem na provedení migrace webu na Drupal 8, aby bylo jednak usnadněno zavádění změn, a jednak aby bylo dosaženo vyšší míry bezpečnosti. Tím, že se jedná o hojně využívané open-source řešení, jsou pravidelně vydávány bezpečnostní aktualizace v rámci celosvětově aktivní Drupal komunity.
Velkou důležitost jsme věnovali home page. Původní verze byla neúplná a neměla potenciál přimět návštěvníky webu ke konverzi. Proto jsme vytvořili novou home page, na níž jsou uvedeny informace o lokalitě (Praha a specificky Vinohrady); výčet zajímavých aktivit, kterým se lze v Praze věnovat, a výčet budov s apartmány. V neposlední řadě zde nalezneme důvody, proč si vybrat právě Prague Classic Rental a rovněž i referencespokojených zákazníků s prokliky na stránku www.booking.com, kde jsou apartmány prezentovány. Tento i další obsah webu byl přibližně z jedné třetiny tvořen našimi copywritery.
Obr. 1: Původní Home Page
Obr. 2: Ukázka z nové Home Page
Problémem původní verze byla také špatná průchodová logika pro návštěvníky; jako příklad lze uvést prezentaci apartmánů:
Tento problém jsme odstranili vytvořením rozcestníku, seskupením apartmánů se stejným vybavením a přidáním možnosti filtrování, kdy si návštěvník může apartmán vybrat dle požadovaných parametrů; těmi jsou:
- lokalita, přičemž v detailu každého apartmánu je přesná lokace vyobrazena na mapě
- typ apartmánu (resp. počet pokojů)
- rozloha apartmánu
- cena
- dostupnost, kdy každý z apartmánů disponujete kalendářem, v němž je zobrazena jeho dostupnost v daném a následujících měsících
Za účelem lepší orientace na webu došlo rovněž k zakotvení horního menu, aby se návštěvníci snadno dostali na jinou požadovanou stránku a každá stránka navíc obsahuje kontaktní formulář umožňující rychlé a snadné zaslání poptávky.
Tip: Chcete se dozvědět více informací, jak vytvořit atraktivní web? Přečtěte si některý z článků na našem blogu!
Zabývali jsme se dvěma odlišnými, avšak vzájemně provázanými částmi – jednak implementací efektivní interní evidence (kalendář v administraci), jednak lepší prezentací nabízených objektů. Ve výsledku tak web odpovídá dnešním standardům (obsahuje to, co lidé opravdu chtějí) a každá stránka má svou vlastní logiku. Navíc, redakční systém dovoluje, aby si klient sám měnil obsah webu.
V současné době zastřešujeme pravidelnou správu tohoto webu, kdy dbáme zejména na jeho aktualizaci.