Jak pracujeme?
Protože je SEO dlouhodobá aktivita s velikým přesahem do dalších marketingových činností, pro začátek preferujeme osobní schůzku/videokonferenci. Potřebujeme si vás nejdříve vyslechnout, porozumět vašim obchodním cílům a záměrům a až poté vám můžeme nabídnout zdravé a funkční řešení. Od této základní pozice se odvíjí veškerá práce na SEO, její celková náročnost i cena.
Obvyklý postup optimalizace:
1. Úvodní SEO audit
Zapojíme naše zkušenosti a analytické nástroje, prověříme stav stránek z technického, strukturního i z obsahového hlediska a doporučíme vám další postup.
2. Analýza klíčových slov
Pokud ještě nemáte, tak zpracujeme a najdeme nejdůležitější pojmy a nevyužitý potenciál stránek. Podle ní se poté optimalizuje web a bude systematicky rozvíjet jeho obsah a odkazy.
3. Návrh SEO strategie
Na základě zjištění z úvodního auditu a výstupu z analýzy klíčových slov navrhneme konkrétní technické a strukturní úpravy stránek a koncept optimalizace a rozvoje obsahu.
4. Návrh linkbuildingové strategie
Využijeme naše vlastní vyvinuté nástroje a výstupy z analýzy obsahu a klíčových slov a vytvoříme vám strategii, jak a kde budovat pestrý a funkční odkazový profil, aby měl synergii s obsahem webu.
A pokud se vám naše předložená strategie postupu bude líbit, začneme pro vás (obvykle na pravidelné měsíční bázi) řešit následující věci:
5. Postupná realizace SEO strategie
Mít dobré SEO je dlouhodobý proces. Musíme postupně opravit web (technické seo), optimalizovat a začít rozvíjet jeho obsah (on-page seo) a budovat externí odkazy (linkbuilding).
SEO postup podrobněji
On-page SEO
On-page faktory jsou prvky na webové stránce, jejichž úprava může mít vliv na umístění ve vyhledávání. Tady pro vaši firmu umíme řešit technické SEO pro optimální chod stránek. Analýzou klíčových slov, zjistíme, co lidé na internetu hledají, a můžeme na základě toho navrhnout příslušné obsahové úpravy. A pak máme v týmu specializované kolegy, kteří umí kompletně zastřešit SEO pro e-shopy.
Hlavní on-page faktory:
Technické SEO
Podmínkou úspěšné optimalizace webu je odstranění podstatných technických překážek, které brání jeho procházení a indexaci pro vyhledávače.
Technický SEO audit vám zjistí, zda se zbytečně neindexují nedůležité stránky, jak rychle se načítá web pro desktopy a mobilní zařízení a spoustu dalších věcí, které mají vliv na výkonnost webu.
Analýza klíčových slov
Díky analýze klíčových slov a témat, která lidé v souvislosti s oborem vašeho podnikání hledají, si konečně uděláte ve všem pořádek. Získáte tak mocnou sílou nejen pro obsahový marketing a SEO, ale i pro mnoho dalších aktivit v online marketingu. Podívejte se, jak analýzu zpracujeme.
Obsahové SEO
Připravíme vám kvalitní obsah, který bude plně sloužit k navigačním, informačním a prodejním účelům. Pomůžeme vám přetavit vaše know-how do praktického a smysluplného obsahu. Podívejte se blíže, jak pracujeme s obsahem pro SEO.
Off-page SEO (linkbuilding)
Jako off-page faktory označujeme to, co děláme „mimo“ (off) webovou stránku. Patří sem hlavně zpětné odkazy (linkbuilding). Čím kvalitnější off-page faktory webová stránka má, tím lépe ji vyhledávače hodnotí a umisťují ve výsledcích vyhledávání. Důležitá je relevance a důvěryhodnost webové stránky, na které je zpětný odkaz umístěn, text odkazu (tzv. anchor text), kontext a další.
Součástí linkbuildingu je také interní prolinkování webu. Jedním ze způsobů, jak získat přirozené odkazy, je tvorba zajímavých a užitečných článků, na které budou ostatní odkazovat (např. když web Podnikatel.cz sám přebral obsah DataHelpu a odkázal na něj apod.)
Nejčastější otázky od klientů
„Co je SEO?“
Termín SEO je zkratka složená z počátečních anglických slov Search Engine Optimization, což se obvykle překládá jako „optimalizace pro vyhledávače“ nebo „optimalizace nalezitelnosti na internetu“.
Pomáháme vyhledávačům najít váš obsah. Pokud se uživatelé k němu nedostanou, je to, jako by neexistoval.
Primárním cílem SEO je zviditelnění vašeho webu v neplaceném (organickém) vyhledávání. Díky tomu můžete získat potenciální zákazníky přesně v okamžiku, kdy hledají informace nebo zvažují koupi, a poskytnout jim odpověď na jejich otázky.
„Je nutné dělat SEO?“
Abyste se stali autoritou ve svém oboru a byli dohledatelní na předních místech na byznysově a informačně důležitá témata, pak ano, SEO vám v tom může výrazně pomoci.
Dle statistik začíná až 80% budoucích nákupů na internetu vyhledáváním. Otázka by tedy měla znít jinak: Může si vaše firma dovolit u toho chybět? Nebýt vidět v prvních okamžicích, kdy zákazník začíná přemýšlet a vybírat? Najdou si vás zákazníci jinak? Pustíte do hry konkurenci, která tam místo vás vidět bude?
I když SEO vědomě neděláte, tak stejně vyhledávače vaše webové stránky indexují, posuzují a vyhodnocují. A pokud se při tvorbě stránek neřídíte doporučeními od vyhledávačů a obsahují závažné nedostatky, nemusí se dobře indexovat ani umisťovat v organickém vyhledávání. Vy tak můžete přijít o relevantní návštěvnost. Pamatujte, SEO nejde vypnout/zapnout: buď vědomě využíváte jeho sílu, nebo vám jeho obrovský potenciál uniká.
„Potřebuji se dostat na přední místa ve vyhledávačích. Lze to nějak urychlit?“
Zamluvte si čas našich SEO specialistů, linkbuilderů a copywriterů na full time a uvidíte ten pokrok. Dobrá, pojďme zpět na zem. SEO není jednorázová záležitost, ale dlouhodobá aktivita. Některé části optimalizace se dají urychlit větší intenzitou práce, ale dobrá pověst, reputace a autorita se nedá získat přes noc. To je jako v životě, musíte na tom pracovat soustavně. A také nesmíme zapomínat, že například Google průběžně upravuje a aktualizuje své vyhledávací algoritmy, takže je nutné optimalizační činnost uzpůsobovat novým trendům.
„Jakým způsobem pracujete?“
„Používáte nějaké nástroje pro SEO?“
Ano, používáme specializované placené nástroje (např. Collabim, Screaming Frog Spider, Marketing Miner, Majestic SEO atd.) a k tomu razíme heslo, že správní odborníci by si měli vyvíjet i vlastní unikátní nástroje. Takže používáme i vlastní nástroje, např. pro hledání a benchmark kvalitních relevantních odkazových příležitostí napříč internetem. Ty nám velmi zefektivňují a zkvalitňují linkbuilding.
„Mám už zkušenost s pár SEO konzultanty na volné noze (freelanceři) a online marketingovými agenturami. V čem jste jiní?“
Předně nejsme „marketingová agentura“. Nehrajeme si na korporát, jsme zkušení specialisté, přes 20 let na trhu, kteří dobře rozumí své práci a snaží se co nejvíc porozumět také klientským potřebám. Většina našich klientů je s námi 5-10 let, tak nám to vzájemné porozumění a synergie s klientem už snad docela jde :) BTW, víte, jaká kritéria důvěryhodnosti by měla splňovat vaše nová SEO pomoc?
Další rozdíl (a hlavně oproti úzce specializovanému seo freelancerovi) bude v tom, že toho zvládneme zastat víc a vy nebudete muset řešit to samé pořád dokola s X dalšími dodavateli online služeb. Máme vlastní vývojáře, takže si SEO úpravy nejen vymyslíme, ale také umíme zrealizovat. Máme vlastní in house copywritery, webové grafiky, specialisty na komunikaci v sociálních sítích, kreativce, správce výkonových PPC kampaní atp. Takže jsme schopni zastat téměř komplexní portfolio aktuálních digitálních marketingových potřeb a kampaní. Naše 4 pilíře jsou – IT outsourcing, vývoj aplikací, online marketing, tvorba webových stránek. A k tomu provozujeme přes 10 let vlastní internetová média s obvyklou měsíčním výkonem mezi 1-2 milionem návštěv. Takže nabízíme hlavně velikou synergii mezi jednotlivými online aktivitami.
„Jak se SEO měří?
SEO není magie ani není založeno na pocitech či nepodložených spekulacích. Online aktivitu lze pomocí vhodných nástrojů měřit. Jejich údaje je však třeba umět správně interpretovat a zasadit je do příslušného kontextu. SEO má svou racionální i kreativní stránku. Každý web je jiný a vyžaduje individuální přístup. Ke kvantifikaci výkonu slouží užitečné nástroje, jako jsou konzole pro webmastery od Seznamu a Google a také Google Analytics (GA). Pracujeme tak, že nastavíme společně s klientem cíle, které pak monitorujeme a vyhodnocujeme. Co se neměří, to nemůže fungovat. A SEO má tu výhodu, že jde jeho přínos a vývoj ve webových datech dobře vidět.
„Když dělám SEO, tak nepotřebuji PPC kampaně, že?“
To jsou dvě odlišné disciplíny. My říkáme, že záleží na vaší konkrétní marketingové strategii a že z nich lze dobře učinit spojence, protože tam je vzájemná synergie. PPC dokáže rychle zviditelnit vaše služby a produkty, ale na druhou stranu potřebuje mít v zádech dobrou „landing page neboli vstupní (‚přistávací‘) stránku“, která je kvalitně obsahově a informačně připravená, což je zase silná SEO disciplína. A někdy bývá výhoda, že si na výsledkové stránce Google a Seznamu přes SEO a PPC obsadíte 2 pozice. Díky tomu tam zbyde méně místa na vaši konkurenci. Doporučíme vám, kdy dělat obojí a kdy se vyplatí zaměřit se jen případně na jedno z toho.
„Jaké SEO faktory rozhodují, že se naše stránky umístí vysoko?“
Obecně platí, že byste lidem měli prostřednictvím dobrého obsahu pomáhat a zjednodušovat cestu k tomu, co skutečně hledají, a to bez nějakých obsahových „omáček“ a „kolovrátků“. Pohlídejte si technický stav svého webu, vytvářejte hodnotný obsah pro své webové návštěvníky, dávejte odpovědi na jejich problémy, budujte zpětné odkazy na důvěryhodných doménách a staňte se autoritou ve svém oboru podnikání. Chce to čas, ale stojí to za to.
„Děláte SEO i pro Seznam?“
Samozřejmě. Děláme SEO standardně pro prostředí Googlu a Seznamu a Bingu (v naší zemi minoritní zastoupení).
„Umíte dělat SEO i jinde než v českém prostředí?“
Ano, velká část SEO práce je univerzální a je jedno, pro jakou zemi/jazyk jsou webové stránky určeny. Google pravidla platí pro všechny země. Web musí mít správnou strukturu obsahu, vyhovovat po technické stránce a mít určitou strukturu zpětných odkazů. Z hlediska lokalizace obsahu do cizího jazyka pak záleží na domluvě. Jsme schopni překlady zařídit či spolupracovat s někým od klienta. Dokážeme se postarat o růst organické návštěvnosti i v cizojazyčném prostředí.
„Co to jsou SEO katalogy?“
Relikt minulých dekád. Nic, co by vás mělo vzrušovat. Dnes již nemá smysl se tím zabývat.
„Máte někde na stránkách k dispozici ceník svých SEO služeb?“
Nemáme, protože si vás nejdříve potřebujeme vyslechnout a pochopit, co od nás očekáváte a jaké máte plány. Napište nám, zavolejte nám nebo se prostě stavte na Výtoni u Náplavky na dobrou kávu. Zveme vás.
Zatím jen tak „kloužeme po povrchu“. Jestli Vás SEO zajímá více do detailu, zkuste ještě tento podrobnější seznam zodpovězených dotazů nebo články s SEO tematikou z našeho blogu. A nebo napište, rádi se s Vámi o tom pobavíme…
„Děláte SEO pro e-shopy?
Chcete vědět o SEO problematice více? Podívejte se na náš hlubší a rozšiřující FAQ sekci na blogu.