Stanovení cílů marketingu 
„Dvakrát měř, jednou řež,“ říká známé české pořekadlo a v marketingu je to jedna z nejdůležitějších pouček – měřit se tu musí všechno, a to nejen předem, ale pořád. Správné plánování marketingové kampaně vám totiž může výrazně ušetřit peníze i čas.
Aby bylo možné začít s marketingovou kampaní, je nezbytné, abyste dokonale znali svoje „hřiště“, tedy oblast vašeho podnikání. Detailní znalost konkurence a její nabídky vám můžeme zprostředkovat v naší analýze konkurence, důležitá je také analýza cílové skupiny a znalost potenciálního zákazníka. To vše hraje velikou roli při stanovení cílů marketingové kampaně.
Co si ujasnit před marketingovou kampaní?
- Jaké jsou silné a slabé stránky oproti konkurenci
- Co je nejzajímavější vlastností vašich produktů pro zákazníka
- Jaký produkt je z hlediska zisku klíčový
- Koho chci marketingovou kampaní oslovit
Na takto připravenou půdu je možné zasít semínka úspěšné kampaně. Aby ale mohla vyrůst, je třeba je zalévat – časový a finanční rozpočet marketingové kampaně musí být detailní a obsahovat všechny možné náklady. Ty je možné odhadnout pouze v případě, že si stanovíme konkrétní, realistické a měřitelné cíle.
Cílem marketingové kampaně může být:
- Zvýšení prodeje
- Zvýšení povědomí o značce
- Zvýšení zákaznické věrnosti
- Brand building – propojení značky se správným obsahem
- Positioning – posun ve vnímání produktů
Dále by vás mohlo zajímat:
Související služby
Blogujeme!

Ontologie a SEO v době AI Overview: Proč záleží na strukturovaných datech
AI mění způsob hledání – místo odkazů dává rovnou odpovědi. Aby nás pochopila a správně zobrazila, potřebuje strukturovaná data. Ontologie proto zůstává zásadní součástí moder...
číst
6 mýtů racionality v marketingu
Racionalita v marketingu? Zapomeňte na ni! Šestka nejčastějších omylů o lidském rozhodování odhaluje, proč logika často selhává a emoce vítězí. ...
číst