Soutěže na Facebooku
Jak efektivně využít Facebook? Uspořádejte FB soutěž! Mnoho firem to zvládá vlastními silami, ale nastudovat podrobně všechny možnosti reklamy a propagace na Facebooku je relativně náročné. Rádi pro vás připravíme soutěže na Facebooku, podporované reklamní kampaní nebo FB aplikací.
Co vám soutěž na Facebooku přinese?
- Kvalitní fanoušky – zvolíme atraktivní cenu, ideálně související s vaším oborem. Tak získáme velké množství fanoušků, kteří navíc budou mít zájem o oblast, ve které podnikáte.
- Emaily – během soutěže je možné si od účastníků vyžádat svolení se zasíláním obchodních nabídek. Získáte tak cenné kontakty na své potenciální zákazníky.
- Větší povědomí o značce – Vaše firma bude více vidět, díky soutěži a s ní spojené reklamní kampani získáte nejen aktivní fanoušky, ale bude se šířit i obecné povědomí o vaší značce.
Proč nenakupovat fanoušky?
Na internetu vám budou nabízet nákup fanoušků, zdánlivě velmi výhodný. Kdo by nechtěl fanouška za jednu korunu? Jenže takto nakoupení fanoušci, pokud skutečně existují a nejde jen o falešné profily, nejeví žádný zájem o vaši firmu, nejsou aktivní, nelajkují vám žádné příspěvky. Díky tomu budou dlouhodobě snižovat EdgeRank vašeho profilu – metriku, podle které Facebook řadí jednotlivé příspěvky ve feedu uživatelů. To způsobí, že FB vyhodnotí vaše příspěvky jako vrcholně nezajímavé a nebude je téměř nikomu ukazovat. Z tohoto stavu je velmi těžké dostat se zpět.
CASE STUDY: Kolik to stojí a jaké výsledky mají soutěže na Facebooku?
Pro jednoho z našich klientů jsme uspořádali soutěž na Facebooku za cca 30 000 Kč. V této částce bylo:
- Nákup ceny do soutěže a její zaslání výherci,
- tvorba veškerých podkladů k soutěži (texty, soutěžní otázky, reklamní sdělení na FB, emaily výhercům atd.),
- zprovoznění jednoduché soutěžní FB aplikace,
- reklamní kampaň na Facebooku, podporující soutěž i firmu jako takovou,
- peníze na „proklikání“ v reklamní kampani,
- měsíční správa FB profilu v rozsahu 2 příspěvky týdně,
- veškerá komunikace s klientem i se soutěžícími v průběhu soutěže,
- sběr emailů pro další obchodní využití,
- založení podstránky o soutěži na webu klienta.
Soutěž přinesla cca 1000 nových fanoušků, získali jsme cca 600 emailových kontaktů.
V tomto grafu vidíte, že před začátkem kampaně v polovině srpna neměla stránka skoro žádný traffic. Kampaň spojená se soutěží znamenala obrovské nárůsty nejen v počtu fanoušků, ale i v jejich aktivitě (lajkování, sdílení, komentování). Po skončení kampaně v září se sice všechny hodnoty opět snížily (neprobíhala totiž už ani naše pravidelná správa profilu), ale neklesly úplně – na profilu přibyli kvalitní, zainteresovaní fanoušci.
Graf 1 - Aktivita fanoušků na Facebookovém profilu
Na novou stránku na webu klienta, která o soutěži informovala, jsme přiváděli návštěvnost z různých soutěžních portálů. Za cca měsíc získala více než 600 návštěv.
V online marketingu se vyznáme. Podívejte se:
Související služby
Blogujeme!
Obsah „přívětivý pro SEO" i uživatele
U webové komunikace záleží na formě i obsahu vašeho sdělení. Utvářejte webový obsah především na základě záměru uživatele. Ať je mu váš obsah dobrým služebníkem. ...
čístJak zvýšit návštěvnost webu?
Otázku návštěvnosti je potřeba řešit hned na začátku tvorby každého webu. Bez ní horko těžko dosáhnete svých cílů. Poradíme vám, jak ji co nejefektivněji zvýšit!...
číst