Soutěže na Facebooku 
Jak efektivně využít Facebook? Uspořádejte FB soutěž! Mnoho firem to zvládá vlastními silami, ale nastudovat podrobně všechny možnosti reklamy a propagace na Facebooku je relativně náročné. Rádi pro vás připravíme soutěže na Facebooku, podporované reklamní kampaní nebo FB aplikací.
Co vám soutěž na Facebooku přinese?
- Kvalitní fanoušky – zvolíme atraktivní cenu, ideálně související s vaším oborem. Tak získáme velké množství fanoušků, kteří navíc budou mít zájem o oblast, ve které podnikáte.
- Emaily – během soutěže je možné si od účastníků vyžádat svolení se zasíláním obchodních nabídek. Získáte tak cenné kontakty na své potenciální zákazníky.
- Větší povědomí o značce – Vaše firma bude více vidět, díky soutěži a s ní spojené reklamní kampani získáte nejen aktivní fanoušky, ale bude se šířit i obecné povědomí o vaší značce.
Proč nenakupovat fanoušky?
Na internetu vám budou nabízet nákup fanoušků, zdánlivě velmi výhodný. Kdo by nechtěl fanouška za jednu korunu? Jenže takto nakoupení fanoušci, pokud skutečně existují a nejde jen o falešné profily, nejeví žádný zájem o vaši firmu, nejsou aktivní, nelajkují vám žádné příspěvky. Díky tomu budou dlouhodobě snižovat EdgeRank vašeho profilu – metriku, podle které Facebook řadí jednotlivé příspěvky ve feedu uživatelů. To způsobí, že FB vyhodnotí vaše příspěvky jako vrcholně nezajímavé a nebude je téměř nikomu ukazovat. Z tohoto stavu je velmi těžké dostat se zpět.
CASE STUDY: Kolik to stojí a jaké výsledky mají soutěže na Facebooku?
Pro jednoho z našich klientů jsme uspořádali soutěž na Facebooku za cca 30 000 Kč. V této částce bylo:
- Nákup ceny do soutěže a její zaslání výherci,
- tvorba veškerých podkladů k soutěži (texty, soutěžní otázky, reklamní sdělení na FB, emaily výhercům atd.),
- zprovoznění jednoduché soutěžní FB aplikace,
- reklamní kampaň na Facebooku, podporující soutěž i firmu jako takovou,
- peníze na „proklikání“ v reklamní kampani,
- měsíční správa FB profilu v rozsahu 2 příspěvky týdně,
- veškerá komunikace s klientem i se soutěžícími v průběhu soutěže,
- sběr emailů pro další obchodní využití,
- založení podstránky o soutěži na webu klienta.
Soutěž přinesla cca 1000 nových fanoušků, získali jsme cca 600 emailových kontaktů.
V tomto grafu vidíte, že před začátkem kampaně v polovině srpna neměla stránka skoro žádný traffic. Kampaň spojená se soutěží znamenala obrovské nárůsty nejen v počtu fanoušků, ale i v jejich aktivitě (lajkování, sdílení, komentování). Po skončení kampaně v září se sice všechny hodnoty opět snížily (neprobíhala totiž už ani naše pravidelná správa profilu), ale neklesly úplně – na profilu přibyli kvalitní, zainteresovaní fanoušci.

Graf 1 - Aktivita fanoušků na Facebookovém profilu
Na novou stránku na webu klienta, která o soutěži informovala, jsme přiváděli návštěvnost z různých soutěžních portálů. Za cca měsíc získala více než 600 návštěv.
V online marketingu se vyznáme. Podívejte se:
Související služby
Blogujeme!

ASO: Obdoba SEO ve světě mobilních aplikací
Trh s mobilními aplikacemi se v posledních letech rozrůstá mílovými kroky. Chcete-li být vidět a předčit své konkurenty, pak je potřeba danou mobilní aplikaci optimalizovat. K tomu slou...
číst
Cookies lišta v roce 2022: Jak si s novelou zákona o elektronické komunikaci poradily velké české weby?
Od 1.1.2022 platí novela zákona o elektronické komunikaci a týká se také využívání cookies. O čem konkrétně je řeč a jak si s novou podobou cookies lišt poradily nejznámější česk...
číst