Analýza použitelnosti webu
Napsat nepoužitelný web je umění! Pokud chcete, aby vás vaši návštěvníci nenáviděli, pak zapracujte na množství položek v registračních a objednávkových formulářích. Největší špičky dokážou vygenerovat formulář přes celou stránku i s dvaceti údaji k vyplnění! Je to téměř jistý způsob, jak neprodat nic.
Jestli je ale váš záměr opačný, pak si místo šíleného programátora pořiďte analýzu použitelnosti webu. Ta vám mimo jiné prozradí, jaké je ideální rozložení jednotlivých podstránek, jestli je snadné se na nich zorientovat a jestli proces objednávání a registrace návštěvníky spíše naláká, nebo odradí.
Testy uživatelů jsou nejlepší
Zajímavé údaje může poskytnout také měření rychlosti načítání stránek nebo obyčejná analýza čitelnosti textu. Použitelnost webu se účinně testuje tzv. uživatelským testováním, kdy se reprezentativní vzorek uživatelů snaží například objednat si u vás konkrétní službu. Z jejich podnětů, které jsou mnohdy velmi jednoduché, ale přitom zásadní, se pak vyvodí další postup.
Dále by vás mohlo zajímat:
Související služby
Blogujeme!
Obsah „přívětivý pro SEO" i uživatele
U webové komunikace záleží na formě i obsahu vašeho sdělení. Utvářejte webový obsah především na základě záměru uživatele. Ať je mu váš obsah dobrým služebníkem. ...
čístJak zvýšit návštěvnost webu?
Otázku návštěvnosti je potřeba řešit hned na začátku tvorby každého webu. Bez ní horko těžko dosáhnete svých cílů. Poradíme vám, jak ji co nejefektivněji zvýšit!...
číst