Marketingový mix 
Se stanoveným rozpočtem a základními cíli marketingové kampaně se můžete pustit do přípravy marketingových akcí a aktivit. Je důležité uvědomit si, s jakými aktivitami nejefektivněji dosáhnete svých cílů. Definice směru marketingové strategie, rozpracované v konkrétních marketingových aktivitách, je součástí tzv. Marketingového mixu.
Marketingový mix je propojení čtyř elementů marketingu, tzv. čtyř „P“, jejichž vymezení je nezbytné pro fungování celé kampaně. Ujasnit si musíte otázky týkající se produktu (product), ceny (pricing), umístění (placement) a propagace (promotion). Vhodně zvolený marketingový mix je klíčem k úspěchu.
Jak funguje marketingový mix?
- V čem je váš výrobek originální? Co vlastně prodáváte? (→ product)
- Odkud jsou vaši zákazníci? Jak se k nim zboží dostane? (→ placement)
- Jaká je vaše cenová politika? (→ pricing)
- Kdo o vašem produktu ví? Znají lidé vaši firmu? (→ promotion)
Všechny složky marketingového mixu se musí vzájemně doplňovat a být v harmonii, marketingové aktivity nevyjímaje. Mějte na paměti, že propagace (promotion) není pouhá reklama, ale celá škála možností, jak o svém zboží informovat a přesvědčit široké spektrum lidí. Mnohé z těchto aktivit jako třeba email marketing nebo komunikace na sociálních sítích je navíc možné realizovat s minimálními náklady. Jejich chytrá kombinace, která je provozována systematicky a dlouhodobě, pak přináší zasloužené ovoce.
Dále by vás mohlo zajímat:
Související služby
Blogujeme!

5 bodů k optimalizaci pMAX kampaní pro e-shopy
Performance Max kampaně potřebují víc než jen spuštění. Seznamte se s pěti klíčovými body optimalizace, které z vašich pMAX kampaní udělají skutečné prodejní magnety pro váš e-s...
číst
Case study: Jak jsme pomocí Zapieru zrychlili sběr zákaznických recenzí o 9700 %
Automatizací přes Zapier a ClickSend jsme zvýšili sběr recenzí o 9700 % a proměnili zpětnou vazbu v růst firmy. Jak jsme to za 5 měsíců dokázali?...
číst