zpět

Marketingový mix Marketingový mix

Se stanoveným rozpočtem a základními cíli marketingové kampaně se můžete pustit do přípravy marketingových akcí a aktivit. Je důležité uvědomit si, s jakými aktivitami nejefektivněji dosáhnete svých cílů. Definice směru marketingové strategie, rozpracované v konkrétních marketingových aktivitách, je součástí tzv. Marketingového mixu.

Marketingový mix je propojení čtyř elementů marketingu, tzv. čtyř „P“, jejichž vymezení je nezbytné pro fungování celé kampaně. Ujasnit si musíte otázky týkající se produktu (product), ceny (pricing), umístění (placement) a propagace (promotion). Vhodně zvolený marketingový mix je klíčem k úspěchu.

Neutrácíte v PPC zbytečně moc?

Napište si o audit výkonnosti kampaní ZDARMA napište nám

Jak funguje marketingový mix?

  • V čem je váš výrobek originální? Co vlastně prodáváte? (→ product)
  • Odkud jsou vaši zákazníci? Jak se k nim zboží dostane? (→ placement)
  • Jaká je vaše cenová politika? (→ pricing)
  • Kdo o vašem produktu ví? Znají lidé vaši firmu? (→ promotion)

Všechny složky marketingového mixu se musí vzájemně doplňovat a být v harmonii, marketingové aktivity nevyjímaje. Mějte na paměti, že propagace (promotion) není pouhá reklama, ale celá škála možností, jak o svém zboží informovat a přesvědčit široké spektrum lidí. Mnohé z těchto aktivit jako třeba email marketing nebo komunikace na sociálních sítích je navíc možné realizovat s minimálními náklady. Jejich chytrá kombinace, která je provozována systematicky a dlouhodobě, pak přináší zasloužené ovoce.

Dále by vás mohlo zajímat:

Potřebuji marketingovou strategii

Napište své dotazy, nebo nám zanechte telefon. Rádi se vám ozveme.

Blogujeme!

Petra Malá, Copywriter a obsahový specialista v AIRA Group

„Lidé nechtějí zaplatit dobrého copywritera,“ mrzí „gramatickou nacistku“ Petru Malou

Má psa, přišla ze Včeliště a píše mimo jiné pro „Kočky“ (Jsmekocky.cz). A dnes se dozvíme, jak vidí práci s obsahem a proč se nevyplatí ji podceňovat. Začíná rozhovor s copywri...

číst
SEO má spoustu pomocníků. Podíváme se na ty, které nejlépe posunou váš web k větší vyhledatelnosti a k lepšímu konverznímu poměru.

Infografika: Kdo umí nastartovat SEO

Znáte klíčová slova, která katapultují nahoru vaše klíčová slova? I když zkratku SEO mnoho lidí nemá rádo a zaklíná se "přirozeným obsahem", nemůžeme na optimalizaci zapomenout. J...

číst
chci jít na blog