Marketingový rozpočet 
Správně sestavený rozpočet je jednou z podmínek úspěšné marketingové kampaně. Sestavit ho tak, aby co nejvíce odpovídal realitě, je náročná a značně nevděčná činnost. Je totiž potřeba předvídat nepředvídatelné a jednotlivé marketingové prostředky stanovit v závislosti na mnoha faktorech, včetně toho, jaké bude počasí.
Zní to jako vtip, ale má to svoji logiku – pokud prodáváte lyže a v zimě nebude sníh, bude se muset celý váš marketing ubírat zcela jiným směrem. Roční období i svátky, to všechno má vliv na trh pro váš produkt.
Pravidla rozpočtu marketingové kampaně
- Rozpočet je nutné sestavovat dlouhodobě
- Při sestavování rozpočtu je třeba vycházet z reálných zisků
- Pamatujte na inflaci, DPH a zvyšování cen služeb
- Počítejte s nepředvídatelnými výdaji a buďte objektivní
- Rozpočet se netýká jen peněz, ale i času
Až si stanovíte částku, kterou chcete do marketingu investovat, přichází čas na zvolení marketingových prostředků, které vám přinesou co možná největší zisk. Ty jsou pro každého klienta specifické – velké a známé firmě se vyplatí bannerová reklama, soukromému obchodníkovi bude spíš vyhovovat PPC reklama. V obou případech je třeba brát v úvahu cílovou skupinu, konkurenci na trhu a cíle marketingové kampaně.
Dále by vás mohlo zajímat:
Související služby
Blogujeme!

Ontologie a SEO v době AI Overview: Proč záleží na strukturovaných datech
AI mění způsob hledání – místo odkazů dává rovnou odpovědi. Aby nás pochopila a správně zobrazila, potřebuje strukturovaná data. Ontologie proto zůstává zásadní součástí moder...
číst
6 mýtů racionality v marketingu
Racionalita v marketingu? Zapomeňte na ni! Šestka nejčastějších omylů o lidském rozhodování odhaluje, proč logika často selhává a emoce vítězí. ...
číst