Marketingový rozpočet 
Správně sestavený rozpočet je jednou z podmínek úspěšné marketingové kampaně. Sestavit ho tak, aby co nejvíce odpovídal realitě, je náročná a značně nevděčná činnost. Je totiž potřeba předvídat nepředvídatelné a jednotlivé marketingové prostředky stanovit v závislosti na mnoha faktorech, včetně toho, jaké bude počasí.
Zní to jako vtip, ale má to svoji logiku – pokud prodáváte lyže a v zimě nebude sníh, bude se muset celý váš marketing ubírat zcela jiným směrem. Roční období i svátky, to všechno má vliv na trh pro váš produkt.
Pravidla rozpočtu marketingové kampaně
- Rozpočet je nutné sestavovat dlouhodobě
- Při sestavování rozpočtu je třeba vycházet z reálných zisků
- Pamatujte na inflaci, DPH a zvyšování cen služeb
- Počítejte s nepředvídatelnými výdaji a buďte objektivní
- Rozpočet se netýká jen peněz, ale i času
Až si stanovíte částku, kterou chcete do marketingu investovat, přichází čas na zvolení marketingových prostředků, které vám přinesou co možná největší zisk. Ty jsou pro každého klienta specifické – velké a známé firmě se vyplatí bannerová reklama, soukromému obchodníkovi bude spíš vyhovovat PPC reklama. V obou případech je třeba brát v úvahu cílovou skupinu, konkurenci na trhu a cíle marketingové kampaně.
Dále by vás mohlo zajímat:
Související služby
Blogujeme!

ASO: Obdoba SEO ve světě mobilních aplikací
Trh s mobilními aplikacemi se v posledních letech rozrůstá mílovými kroky. Chcete-li být vidět a předčit své konkurenty, pak je potřeba danou mobilní aplikaci optimalizovat. K tomu slou...
číst
Cookies lišta v roce 2022: Jak si s novelou zákona o elektronické komunikaci poradily velké české weby?
Od 1.1.2022 platí novela zákona o elektronické komunikaci a týká se také využívání cookies. O čem konkrétně je řeč a jak si s novou podobou cookies lišt poradily nejznámější česk...
číst