Marketingový mix Marketingový mix

Se stanoveným rozpočtem a základními cíli marketingové kampaně se můžete pustit do přípravy marketingových akcí a aktivit. Je důležité uvědomit si, s jakými aktivitami nejefektivněji dosáhnete svých cílů. Definice směru marketingové strategie, rozpracované v konkrétních marketingových aktivitách, je součástí tzv. Marketingového mixu.

Marketingový mix je propojení čtyř elementů marketingu, tzv. čtyř „P“, jejichž vymezení je nezbytné pro fungování celé kampaně. Ujasnit si musíte otázky týkající se produktu (product), ceny (pricing), umístění (placement) a propagace (promotion). Vhodně zvolený marketingový mix je klíčem k úspěchu.

Potřebuji marketingovou strategii

napište nám

Jak funguje marketingový mix?

  • V čem je váš výrobek originální? Co vlastně prodáváte? (→ product)
  • Odkud jsou vaši zákazníci? Jak se k nim zboží dostane? (→ placement)
  • Jaká je vaše cenová politika? (→ pricing)
  • Kdo o vašem produktu ví? Znají lidé vaši firmu? (→ promotion)

Všechny složky marketingového mixu se musí vzájemně doplňovat a být v harmonii, marketingové aktivity nevyjímaje. Mějte na paměti, že propagace (promotion) není pouhá reklama, ale celá škála možností, jak o svém zboží informovat a přesvědčit široké spektrum lidí. Mnohé z těchto aktivit jako třeba email marketing nebo komunikace na sociálních sítích je navíc možné realizovat s minimálními náklady. Jejich chytrá kombinace, která je provozována systematicky a dlouhodobě, pak přináší zasloužené ovoce.

Dále by vás mohlo zajímat:

Blogujeme!

démon typografie

Vybrané lahůdky z typografie: 7 chyb, které mění text v napohled nepříjemnou záležitost

Drtivá většina copywriterů umí psát, ale chybu občas udělají i ti nejzkušenější. A když zrovna nejde o pravopis nebo stylistiku, ve hře je typografie. Vyhmátla jsem nejčastější ch...

Přiveďte zákazníky z Facebooku na web

5 základních tipů, jak využít Facebook k přilákání nových zákazníků

Počet uživatelů Facebooku se blíží dvěma miliardám, jen u nás se k němu alespoň jednou měsíčně přihlásí přes 4,5 milionu lidí. To je obrovský prostor pro reklamní sdělení. Jak...

chci jít na blog