Stanovení cílů marketingu Stanovení cílů

„Dvakrát měř, jednou řež,“ říká známé české pořekadlo a v marketingu je to jedna z nejdůležitějších pouček – měřit se tu musí všechno, a to nejen předem, ale pořád. Správné plánování marketingové kampaně vám totiž může výrazně ušetřit peníze i čas.

Aby bylo možné začít s marketingovou kampaní, je nezbytné, abyste dokonale znali svoje „hřiště“, tedy oblast vašeho podnikání. Detailní znalost konkurence a její nabídky vám můžeme zprostředkovat v naší analýze konkurence, důležitá je také analýza cílové skupiny a znalost potenciálního zákazníka. To vše hraje velikou roli při stanovení cílů marketingové kampaně.

Potřebuji marketingovou strategii

napište nám

Co si ujasnit před marketingovou kampaní?

  • Jaké jsou silné a slabé stránky oproti konkurenci
  • Co je nejzajímavější vlastností vašich produktů pro zákazníka
  • Jaký produkt je z hlediska zisku klíčový
  • Koho chci marketingovou kampaní oslovit

Na takto připravenou půdu je možné zasít semínka úspěšné kampaně. Aby ale mohla vyrůst, je třeba je zalévat – časový a finanční rozpočet marketingové kampaně musí být detailní a obsahovat všechny možné náklady. Ty je možné odhadnout pouze v případě, že si stanovíme konkrétní, realistické a měřitelné cíle.

Cílem marketingové kampaně může být:

  • Zvýšení prodeje
  • Zvýšení povědomí o značce
  • Zvýšení zákaznické věrnosti
  • Brand building – propojení značky se správným obsahem
  • Positioning – posun ve vnímání produktů

Dále by vás mohlo zajímat:

Blogujeme!

démon typografie

Vybrané lahůdky z typografie: 7 chyb, které mění text v napohled nepříjemnou záležitost

Drtivá většina copywriterů umí psát, ale chybu občas udělají i ti nejzkušenější. A když zrovna nejde o pravopis nebo stylistiku, ve hře je typografie. Vyhmátla jsem nejčastější ch...

Přiveďte zákazníky z Facebooku na web

5 základních tipů, jak využít Facebook k přilákání nových zákazníků

Počet uživatelů Facebooku se blíží dvěma miliardám, jen u nás se k němu alespoň jednou měsíčně přihlásí přes 4,5 milionu lidí. To je obrovský prostor pro reklamní sdělení. Jak...

chci jít na blog