Soutěže na Facebooku Soutěže na Facebooku

Jak efektivně využít Facebook? Uspořádejte FB soutěž! Mnoho firem to zvládá vlastními silami, ale nastudovat podrobně všechny možnosti reklamy a propagace na Facebooku je relativně náročné. Rádi pro vás připravíme soutěže na Facebooku, podporované reklamní kampaní nebo FB aplikací.

Co vám soutěž na Facebooku přinese?

  • Kvalitní fanoušky – zvolíme atraktivní cenu, ideálně související s vaším oborem. Tak získáme velké množství fanoušků, kteří navíc budou mít zájem o oblast, ve které podnikáte.
  • Emaily – během soutěže je možné si od účastníků vyžádat svolení se zasíláním obchodních nabídek. Získáte tak cenné kontakty na své potenciální zákazníky.
  • Větší povědomí o značce – Vaše firma bude více vidět, díky soutěži a s ní spojené reklamní kampani získáte nejen aktivní fanoušky, ale bude se šířit i obecné povědomí o vaší značce.

Proč nenakupovat fanoušky?

Na internetu vám budou nabízet nákup fanoušků, zdánlivě velmi výhodný. Kdo by nechtěl fanouška za jednu korunu? Jenže takto nakoupení fanoušci, pokud skutečně existují a nejde jen o falešné profily, nejeví žádný zájem o vaši firmu, nejsou aktivní, nelajkují vám žádné příspěvky. Díky tomu budou dlouhodobě snižovat EdgeRank vašeho profilu – metriku, podle které Facebook řadí jednotlivé příspěvky ve feedu uživatelů. To způsobí, že FB vyhodnotí vaše příspěvky jako vrcholně nezajímavé a nebude je téměř nikomu ukazovat. Z tohoto stavu je velmi těžké dostat se zpět.

Potřebuji propagaci na Facebooku

napište nám

CASE STUDY: Kolik to stojí a jaké výsledky mají soutěže na Facebooku?

Pro jednoho z našich klientů jsme uspořádali soutěž na Facebooku za cca 30 000 Kč. V této částce bylo:

  • Nákup ceny do soutěže a její zaslání výherci,
  • tvorba veškerých podkladů k soutěži (texty, soutěžní otázky, reklamní sdělení na FB, emaily výhercům atd.),
  • zprovoznění jednoduché soutěžní FB aplikace,
  • reklamní kampaň na Facebooku, podporující soutěž i firmu jako takovou,
  • peníze na „proklikání“ v reklamní kampani,
  • měsíční správa FB profilu v rozsahu 2 příspěvky týdně,
  • veškerá komunikace s klientem i se soutěžícími v průběhu soutěže,
  • sběr emailů pro další obchodní využití,
  • založení podstránky o soutěži na webu klienta.

Soutěž přinesla cca 1000 nových fanoušků, získali jsme cca 600 emailových kontaktů.

V tomto grafu vidíte, že před začátkem kampaně v polovině srpna neměla stránka skoro žádný traffic. Kampaň spojená se soutěží znamenala obrovské nárůsty nejen v počtu fanoušků, ale i v jejich aktivitě (lajkování, sdílení, komentování). Po skončení kampaně v září se sice všechny hodnoty opět snížily (neprobíhala totiž už ani naše pravidelná správa profilu), ale neklesly úplně – na profilu přibyli kvalitní, zainteresovaní fanoušci.

Aktivita fanoušků na Facebookovém profilu

Graf 1 - Aktivita fanoušků na Facebookovém profilu

Na novou stránku na webu klienta, která o soutěži informovala, jsme přiváděli návštěvnost z různých soutěžních portálů. Za cca měsíc získala více než 600 návštěv.

V online marketingu se vyznáme. Podívejte se:

Blogujeme!

démon typografie

Vybrané lahůdky z typografie: 7 chyb, které mění text v napohled nepříjemnou záležitost

Drtivá většina copywriterů umí psát, ale chybu občas udělají i ti nejzkušenější. A když zrovna nejde o pravopis nebo stylistiku, ve hře je typografie. Vyhmátla jsem nejčastější ch...

Přiveďte zákazníky z Facebooku na web

5 základních tipů, jak využít Facebook k přilákání nových zákazníků

Počet uživatelů Facebooku se blíží dvěma miliardám, jen u nás se k němu alespoň jednou měsíčně přihlásí přes 4,5 milionu lidí. To je obrovský prostor pro reklamní sdělení. Jak...

chci jít na blog