Marketingový rozpočet Marketingový rozpočet

Správně sestavený rozpočet je jednou z podmínek úspěšné marketingové kampaně. Sestavit ho tak, aby co nejvíce odpovídal realitě, je náročná a značně nevděčná činnost. Je totiž potřeba předvídat nepředvídatelné a jednotlivé marketingové prostředky stanovit v závislosti na mnoha faktorech, včetně toho, jaké bude počasí.

Zní to jako vtip, ale má to svoji logiku – pokud prodáváte lyže a v zimě nebude sníh, bude se muset celý váš marketing ubírat zcela jiným směrem. Roční období i svátky, to všechno má vliv na trh pro váš produkt.

Potřebuji marketingovou strategii

napište nám

Pravidla rozpočtu marketingové kampaně

  • Rozpočet je nutné sestavovat dlouhodobě
  • Při sestavování rozpočtu je třeba vycházet z reálných zisků
  • Pamatujte na inflaci, DPH a zvyšování cen služeb
  • Počítejte s nepředvídatelnými výdaji a buďte objektivní
  • Rozpočet se netýká jen peněz, ale i času

Až si stanovíte částku, kterou chcete do marketingu investovat, přichází čas na zvolení marketingových prostředků, které vám přinesou co možná největší zisk. Ty jsou pro každého klienta specifické – velké a známé firmě se vyplatí bannerová reklama, soukromému obchodníkovi bude spíš vyhovovat PPC reklama. V obou případech je třeba brát v úvahu cílovou skupinu, konkurenci na trhu a cíle marketingové kampaně.

Dále by vás mohlo zajímat:

Blogujeme!

nastavení PPC kampaní - vylučovací slova

Vylučující slova aneb jak ušetřit desítky procent nákladů

Chtějí si jen popovídat nebo třeba koupit konkrétní typ výrobku, který neprodáváte. A vy platíte zbytečně za to, že se dostanou na váš e-shop. Vhodně zvolená vylučující slova moh...

The Beatles: Jak se jimi inspirovat v obsahovém marketingu

Největší rocková kapela 20. století nás překvapivě může hodně poučit o tom, jak i dnes dělat efektivně dobrý obsahový marketing. Minimálně ve dvou aspektech....

chci jít na blog