Wireframe – základ nového webu
„Tady chceme velké fotky a tady nadpis“
„A proč?“
„Protože konkurence to tak má / protože se nám to líbí.“
„Ehm. To není dobrý nápad.“
Tak takhle nad webem často přemýšlí klient. Naším úkolem je navrhnout design, který bude nejen dobře vypadat, ale hlavně plnit svůj účel. A ne vždy to vypadá stejně, jako to, co má konkurence!
Web by měl návštěvníkům poskytnout to, co hledají, dovést je ke konverzi, představit jim to, co je pro ně nejdůležitější. Ne vždy tak stačí jen „nakreslit design“ nebo dokonce zkopírovat to, co má konkurence. Ne pro všechny se totiž hodí stejný koncept. Nejprve je potřeba vymyslet, jak budou jednotlivé prvky webu uspořádány, kde budou umístěny, jak bude fungovat struktura webu, jak se na něm návštěvník bude pohybovat. Abychom všechno tohle vymysleli správně, vytváříme nejprve tzv. wireframy, drátěné modely aneb kostry webů, na základě kterých vzniká design.
Co všechno wireframe pomůže vyřešit?
- Jak budou uspořádány jednotlivé prvky webu,
- na jaké služby nebo produkty bude kladen důraz,
- jak bude vypadat struktura webu,
- jak se bude zákazník na webu orientovat a pohybovat,
- pro jaké podstránky bude nutné kreslit unikátní design,
- jaký rozsah budou mít texty na jednotlivých druzích podstránek.
Jednou z největších výhod pro klienta je, že ušetří čas grafikovi. Že vám to nepřijde jako výhoda pro klienta? Věřte nám, že je – bez wireframu se často musí předělávat rozsáhlé kusy grafiky jen proto, že od začátku nebylo jasné, jak má co vypadat a fungovat. Najednou se přijde na to, že jsme vlastně úplně zapomněli na tu a tu službu a že ji do hotové grafiky musíme dostat! To se s wireframem nestává.
Podívejte se na některé naše wireframy a na weby, které z nich vznikly!
Cukrářství Viktoria – web pro cukrárnu
Pro Cukrářství Viktoria jsme připravili design moderního a přehledného eshopu, který musel kromě UX požadavků splňovat i grafické představy majitele: Nostalgie cukrářské tradice, milý, domácí a přitom luxusní dojem. Z nového webu dýchá sladká vůně jako z tradiční francouzské cukrárny.
Obchodní akademie Praha – web pro školu
Jednoduchý redesign pro OA Praha musel zlepšit použitelnost webu, přitom bylo nutné do velké míry zachovat tradiční rozdělení podstránky na boční menu a obsahovou část, aby bylo možné bez velkých investic importovat stávající obsah webu. Díky redesignu se zlepšila přehlednost webu, který se také lépe vztahuje k cílové skupině.
Máme rádi Drupal – moderní web
Web pro projekt „Máme rádi Drupal“ bylo nutné navrhnout tak, aby splňoval kritéria moderního designu, ale přitom zůstal přehledný a jasně strukturovaný. Rozhodli jsme se jít kompromisem mezi parallaxem a klasickým webem. Pečlivě jsme ve wireframu nadesignovali všechny podstránky, takže příprava samotné grafiky byla pak mnohonásobně rychlejší.
Novum – web pro velkou společnost
Web společnosti Novum je rozsáhlý a poměrně složitě strukturovaný, takže při jeho redesignu bylo nutné wireframům věnovat velkou pozornost. Na základě pravidel použitelnosti jsme připravili wireframy pro několik druhů podstránek tak, aby spolu korespondovaly a byly pro návštěvníka webu přehledné.
Preciosa – originální microsite
Microsite pro společnost Preciosa musela být jednoduchá, stylová a přitom sdělovat poměrně velké množství informací. Abychom zaujali návštěvníka webu, bylo důležité sestavit wireframe tak, aby na první pohled zaujal a ve správný okamžik nabídl potřebné informace. Na základě pravidel použitelnosti jsme připravili dlouhý, paralaxní design, který se snadno ovládá i na tabletu a mobilu.
Související služby
Blogujeme!
UX design umí být věda? 10+1 pravidel pro uživatelsky přívětivý web
Mít krásný webdesign nestačí. Aby web opravdu vydělával, je zapotřebí dodržovat principy UX neboli uživatelské přívětivosti. Přinášíme souhrn toho nejdůležitějšího, co by měl...
čístPandemická expanze e-shopů v Česku pokračuje
Česko je v rámci Evropy považováno za e-shopovou velmoc. Jak se dařilo internetovým obchodům ve 3. čtvrtletí roku 2021? To se dozvíte v našem článku, tak vzhůru na něj!...
číst