Responzivní web a škálovatelný design 
Stále více lidí si čte e-maily na mobilu a na tabletu si prohlíží e-shopy. Každým rokem se prodá více smartphonů než notebooků. Neustále roste počet lidí, kteří nakupují přes telefon. V téhle situaci je velmi krátkozraké se o takovéto zákazníky připravit! Myslíme na to, že váš web musí být dobře čitelný i na mobilech a tabletech!
Responzivní design, díky kterému získáte responzivní web, je způsob stylování webu tak, aby se zobrazoval vždy správně v různých typech zařízení (mobily, netbooky, tablety, počítače). Pokud máte v ruce telefon nebo tablet, chováte se a ovládáte ho jinak, než když pracujete s myší u počítače. Tomu se musí přizpůsobit i design webu, jinak hrozí, že se návštěvník zalekne nepřehledného nebo nečitelného zobrazení a uteče ke konkurenci.
Jak vypadá dobrý responzivní design?
- Velká tlačítka, která jasně vedou k cíli (call to action),
- velký a dobře čitelný text, větší logo,
- přehledná navigace a minimum zbytečných informací,
- uspořádání všech prvků v jednom sloupci,
- minimální nutnost posunování po stránce,
- velká rychlost načítání.
Proč investovat do responzivního designu?
- Umožníte lidem prohlížet si váš web i na mobilech a tabletech.
- Díky přehlednému responzivnímu designu je snáz přivedete k cíli, který sledujete (nákup, poskytnutí e-mailové adresy, návštěvnost atd.).
- Údajně 36 % e-mailů je otevíráno na mobilu – pokud využíváte emailovou strategii, responzivní design je tu velmi důležitý.
Škálovatelný design. Co to je a kdy se hodí?
Škálovatelný design je často zaměňován za responsivní design a naopak. Na rozdíl od responzivního je škálovatelný design o něco méně přizpůsoben čtení na mobilních zařízeních a tabletech. Zjednodušeně řečeno – jde pouze o zmenšenou verzi webu. Škálovatelný design se vyznačuje větším písmem, než je na webu, zvětšením některých prvků (tlačítek), a mírným přeuspořádáním prvků z širokého webu spíše do délky. Stále jde ale jen o miniaturu hlavního webu.
Na škálovatelnost designu webu je dobré myslet zejména proto, že ne všechny mobily a tablety si poradí s responsivním designem. Kromě responzivního designu je proto dobré rovnou web navrhnout v tak trochu hybridním designu, který bude snadné zobrazit na mobilních zařízeních. Docílíte tím toho, že i pokud tato zařízení nebudou podporovat responzivní design, stále se váš web nezobrazí v klasické nečitelné desktopové verzi.
Weby umíme. Podívejte se:
Související služby
Blogujeme!

UX DESIGN UMÍ BÝT VĚDA: 10 + 1 PRAVIDEL PRO UŽIVATELSKY PŘÍVĚTIVÝ WEB
Mít krásný webdesign nestačí. Aby web opravdu vydělával, je zapotřebí dodržovat principy UX neboli uživatelské přívětivosti. Přinášíme souhrn toho nejdůležitějšího, co by měl...
číst
Pandemická expanze e-shopů v Česku pokračuje
Česko je v rámci Evropy považováno za e-shopovou velmoc. Jak se dařilo internetovým obchodům ve 3. čtvrtletí roku 2021? To se dozvíte v našem článku, tak vzhůru na něj!...
číst