Responzivní web a škálovatelný design
Stále více lidí si čte e-maily na mobilu a na tabletu si prohlíží e-shopy. Každým rokem se prodá více smartphonů než notebooků. Neustále roste počet lidí, kteří nakupují přes telefon. V téhle situaci je velmi krátkozraké se o takovéto zákazníky připravit! Myslíme na to, že váš web musí být dobře čitelný i na mobilech a tabletech!
Responzivní design, díky kterému získáte responzivní web, je způsob stylování webu tak, aby se zobrazoval vždy správně v různých typech zařízení (mobily, netbooky, tablety, počítače). Pokud máte v ruce telefon nebo tablet, chováte se a ovládáte ho jinak, než když pracujete s myší u počítače. Tomu se musí přizpůsobit i design webu, jinak hrozí, že se návštěvník zalekne nepřehledného nebo nečitelného zobrazení a uteče ke konkurenci.
Jak vypadá dobrý responzivní design?
- Velká tlačítka, která jasně vedou k cíli (call to action),
- velký a dobře čitelný text, větší logo,
- přehledná navigace a minimum zbytečných informací,
- uspořádání všech prvků v jednom sloupci,
- minimální nutnost posunování po stránce,
- velká rychlost načítání.
Proč investovat do responzivního designu?
- Umožníte lidem prohlížet si váš web i na mobilech a tabletech.
- Díky přehlednému responzivnímu designu je snáz přivedete k cíli, který sledujete (nákup, poskytnutí e-mailové adresy, návštěvnost atd.).
- Údajně 36 % e-mailů je otevíráno na mobilu – pokud využíváte emailovou strategii, responzivní design je tu velmi důležitý.
Škálovatelný design. Co to je a kdy se hodí?
Škálovatelný design je často zaměňován za responsivní design a naopak. Na rozdíl od responzivního je škálovatelný design o něco méně přizpůsoben čtení na mobilních zařízeních a tabletech. Zjednodušeně řečeno – jde pouze o zmenšenou verzi webu. Škálovatelný design se vyznačuje větším písmem, než je na webu, zvětšením některých prvků (tlačítek), a mírným přeuspořádáním prvků z širokého webu spíše do délky. Stále jde ale jen o miniaturu hlavního webu.
Na škálovatelnost designu webu je dobré myslet zejména proto, že ne všechny mobily a tablety si poradí s responsivním designem. Kromě responzivního designu je proto dobré rovnou web navrhnout v tak trochu hybridním designu, který bude snadné zobrazit na mobilních zařízeních. Docílíte tím toho, že i pokud tato zařízení nebudou podporovat responzivní design, stále se váš web nezobrazí v klasické nečitelné desktopové verzi.
Weby umíme. Podívejte se:
Související služby
Blogujeme!
UX design umí být věda? 10+1 pravidel pro uživatelsky přívětivý web
Mít krásný webdesign nestačí. Aby web opravdu vydělával, je zapotřebí dodržovat principy UX neboli uživatelské přívětivosti. Přinášíme souhrn toho nejdůležitějšího, co by měl...
čístPandemická expanze e-shopů v Česku pokračuje
Česko je v rámci Evropy považováno za e-shopovou velmoc. Jak se dařilo internetovým obchodům ve 3. čtvrtletí roku 2021? To se dozvíte v našem článku, tak vzhůru na něj!...
číst