Logo Smartomat

Smartomat na CDR a Diit: Jak jen 5 článků zvýšilo tržby o 9 %?

Na podzim 2020 nás náš klient prodávající vlastní chytré hodinky a náramky požádal o vytvoření kampaně postavené na článcích. Ve finále díky promyšleným 5 článkům navýšil tržby o 9 %. Jak jsme to zařídili?

Společnost Smartomat nás oslovila s tím, že bychom mohli článkovou strategii přizpůsobit našim vlastním médiím, online magazínům. Až sekundárním cílem bylo vytvořit publikační strategii pro externí média.

Co jsme si dali za cíl?

V prvé řadě jsme měli podpořit prodej chytrých hodinek a náramků z webu Smartomat.cz. Ruku v ruce s tím šel náš druhý cíl – do článků jsme mohli vložit takové informace, které by po troškách pomáhaly budovat brand. Nakonec jsme se zaměřili i na to, abychom získali relevantní zpětné odkazy a využili SEO potenciálu.

Kdo na tom pracoval?

Všechny články do kampaně připravovali naši zkušení copywriteři. Nebyli na to ale sami – abychom získali potřebná data u externích médií, zapojili jsme do práce specialisty na linkbuilding i své vlastní interní nástroje na měření (a poměření) pozic a slov. O tom, jak tenhle proces nastavit efektivně, najdete u nás na blogu speciální článek.

Jak jsme na to šli?

Nejdřív jsme samozřejmě sestavili publikační plán, abychom postihli všechna chtěná téma, klíčová slova a další nezbytné parametry. Potom došla řada na tvorbu samotných článků a domluvu cen za umístění článků na externích médiích.

Jaký byl výsledek?

  • Celkem 5 článků, které jsme publikovali na našich magazínech CDR a Diit s příznakem PR, si přečetlo asi 92 500 lidí.
  • Z těchto 5 článků došlo k 8 700 prokliků na web Smartomat.cz a tato přivedená návštěvnost dále zkonzumovala v průměru následujících 6 stránek na klientově webu. Takže velmi kvalitní návštěvnost.
  • CDR a Diit se staly 4. nejlepším transakční zdrojem v období kampaně.
  • Klientovi články na přímých tržbách a asistovaných konverzích zvýšilo celkově tržby o 9 % v průběhu trvání kampaně.
  • Jen 5 článků tedy klienta výrazně obohatilo.

Proč měly naše články takový úspěch?

Zmiňované články se na přelomu ledna a prosince 2020 staly na magazínech CDR a Diit těmi nejčtenějšími, a to i přes to, že čtenáři věděli, že věnují pozornost reklamnímu obsahu. A my moc dobře víme proč.

Netlačili jsme je ke koupi. Jednotlivá témata článků jsme psali formou rádce a řešili třeba to, jaký je rozdíl mezi chytrými hodinkami a chytrým náramkem, proč nejsou levné chytré hodinky k zahození, jak vybrat chytré hodinky pro muže a pro ženy nebo na co by si měl člověk před jejich koupí odpovědět, aby si nakonec vybral správně. Zároveň jsme přidali odkazy na Smartomat produkty, jež odpovídaly zmiňovaným kritériím.

Vydělat obsahem pěkné peníze není složité. Stačí vědět, na koho se obrátit.

Chcete podobné řešení?

Domluvte si konzultaci zdarma napište nám