Logo

Cestovinky

Cestovinky jsou online magazín zaměřený na cestování a zajímavá místa na celém světě. Cílovou skupinou jsou ženy i muži ve věku 35-44 let, čtenáři ale mají velké zastoupení i v rozmezí 25-34 let a 45-54 let. Téměř 62 % čtenářů jsou muži, 38 % ženy. Magazín funguje už od roku 2013 a k nalezení jsou v něm články v základních rubrikách U moře, Řeky a jezera, Hory, Lesy, Parky a rezervace, Historické stavby a Moderní stavby. Vedlejší rubriky jsou pak Tipy na výlet, Pláže a moře, Koupání v Česku, Hrady a zámky aj. V roce 2019 zaznamenal magazín průměrně 96 081 zobrazení stránek a 74 895 návštěv.

Magazín má i svou facebookovou stránku, o kterou se staráme.

Zadání

O facebookovou stránku se staráme od počátku jejího fungování, tedy od roku 2013. Máme pro ni několik obsahových linek, pravidelně vyhodnocujeme ty úspěšnější a výsledky se řídíme v dalším období. Vytváříme celistvé příspěvky. Komplexní komunikaci každý měsíc vyhodnocujeme a získané poznatky využíváme k jejímu zkvalitnění.

Co přesně magazín na Facebooku potřeboval:

  • návrh obsahových linek a typů příspěvků
  • sjednocení grafických prvků
  • kompletní exekutivu příspěvků, naplnění obecného publikačního plánu konkrétními posty
  • pravidelné měsíční vyhodnocení

Nastavení obsahové komunikace

Od počátku se kompletně staráme o veškerou komunikaci magazínu na Facebooku. Na základě obsahových linek tvoříme konkrétní posty, sledujeme jejich vývoj, reakce na ně a oblíbenost jednotlivých druhů obsahu. Podle toho tvoříme obecný plán na další období.

Obsahové linky magazínu jsou tyto:

  • sdílení článků z magazínu
  • sdílení poutavých videí a fotografií, které mají tendenci být virální
  • sdílení poutavých fotografií z fotobanky
  • otázky na fanoušky
  • tipovací soutěže (bez výher, pro zábavu)
  • ankety
  • aktuality

Profil na Facebooku

Tuto facebookovou stránku kompletně obstaráváme sami se vším, co k tomu patří.

Jak se nám daří?

Co jsme na stránce během 7 let vybudovali? Podívejme se společně na několik důležitých čísel.

1. Vývoj počtu sledujících

Z facebookových Přehledů jsme vybrali ta nejdůležitější čísla. Počítali jsme s obdobím od 12. 1. do 12. 7. 2020.

2. Reakce (míra zapojení) publika na Facebooku

3. Dosah příspěvků (organický bez placení)

Vývoj počtu sledujících, množství reakcí i dosah kolísají, ne však nijak zásadně. Naše strategie je dle našeho názoru správně zvolená a aplikovaná, období nárůstu střídá období poklesu. Komunita na této facebookové stránce není bohužel příliš aktivní a do interaktivních příspěvků se při mnohých pokusech moc nezapojovala. Tento model za nás funguje nejlépe.

Chcete podobné řešení?

Domluvte si konzultaci zdarma napište nám