Reference Datahelp

Datahelp

Společnost Datahelp je přední odborník na záchranu dat z poškozených disků a dalších paměťových médií v ČR. Neustále vyvíjí nové metody a postupy, jak řešit různé poruchy paměťových médií a jak obnovovat ztracená data. Jde o velice specializovaný obor, internet je z hlediska propagace a získávání zákazníků pro Datahelp velmi důležitý.

Případová studie: Nárůst objednávek o 18 % s bláznivou Facebookovou strategii pro DataHelp

Spolupráce
Se společností Datahelp dlouhodobě spolupracujeme na optimalizaci stránek. Pro jejich business je klíčové, aby se webové stránky umisťovaly na všechna slova týkající se záchrany a obnovy dat na předních pozicích vyhledávačů. Pravidelně proto rozvíjíme obsah stránek, budujeme chytrou síť zpětných odkazů, přivádějících na stránky nové zákazníky, rozšiřujeme povědomí veřejnosti o problematice záchrany dat a připravujeme a publikujeme odborné i popularizační články s tematikou záchrany dat napříč internetovými médii. Společnosti dlouhodobě pomáháme také s online marketingem a v neposlední řadě sledujeme aktivity a vývoj její konkurence v oblasti internetu.

Výsledky
Během několika let usilovné práce jsme pomohli stránky Datahelpu dostat a udržet na nejvyšších místech na většinu důležitých klíčových spojení (viz níže), pomocí kterých lidé hledají na internetu pomoc se ztracenými daty. Díky tomu dokážeme z vyhledávačů přivést na stránky přes 70% veškeré měsíční návštěvnosti. Díky výrazné propagaci problematiky záchrany dat také zvyšujeme povědomí veřejnosti o společnosti.

Klíčové slovo Seznam Google
záchrana dat 1. místo 4. místo
obnova dat 1. místo 4. místo
obnova smazaných dat 1. místo 12. místo
záchrana dat z disku 1. místo 7. místo
obnova dat z raid pole 1. místo 2. místo
obnova dat z hdd 1. místo 10. místo

Porovnání výsledků vyhledávání z dubna 2017



Případová studie: Nárůst objednávek o 18 % s bláznivou Facebookovou strategii pro DataHelp

„Se společností Aira spolupracujeme od roku 2006. Velice se nám líbí kreativní přístup a možnosti, které nám navrhují. Vždy se domluvíme na řešení, které funguje a je přínosné pro náš byznys. Objem zakázek získávaných pravidelně z online prostředí se nám díky nim zvětšil několikrát. Profesionálové každým coulem.“

- Aleš Wagner, jednatel a spolumajitel společnosti DataHelp s.r.o.

Představení klienta a jeho cíle

DataHelp s.r.o. je společnost specializující se na záchranu a obnovu dat z nejrůznějších datových médií (pevných a externích disků, paměťových karet, RAID polí, mobilních telefonů atp.). Pomáhá zachránit cenná data jak jednotlivcům (třeba ztracené fotky z dovolené), tak různým firmám či organizacím (např. porouchané diskové pole se skladovou databází). Máte problém? Objednejte si u nich bezplatný svoz a diagnostiku zdarma. Za záchranu zaplatíte pouze tehdy, pokud bude úspěšná. To je fér. Na našem trhu působí DataHelp od roku 1998 a od té doby se díky svému know-how vypracoval mezi absolutní špičku.

Datahelp

Průběh spolupráce

Společnost DataHelp nás oslovila v roce 2006 s potřebou vytvoření nové webové prezentace a zajištění vizibility její nabídky služeb na předních místech ve vyhledávačích Seznam a Google. S rostoucí konkurencí a novými možnostmi online marketingové prezentace se nabídka jejích služeb ve vyhledávačích ztrácela a počet zákazníků snižoval. Vzhledem k povaze zájmu o záchranu dat (často jde o akutní problém s nutným rychlým řešením) byla pro úspěch firmy vizibilita na předních místech stěžejní.

Po vybudování nového webu jsme postupně provedli optimalizaci pro vyhledávače (SEO). Ta zajistila firemním stránkám přední místa ve vyhledávačích na všechna podstatná byznysová slova. Průběžnou optimalizací a linkbuildingem ji na předních místech držíme už více než 10let a organická návštěvnost tvoří pro DataHelp významný zdroj zakázek.

S rozvojem PPC služeb přišlo na řadu další zintenzivnění marketingu v platformách Google AdWords a Seznam Sklik. S rostoucím vlivem sociálních sítí jsme nezapomněli ani na ně. Sice nám chvíli zabralo, než jsme pány z DataHelpu přesvědčili, že původně jen na zábavu orientovaný Facebook už má i pro ně byznysový potenciál, ale vyplatilo se. V polovině roku 2016 jsme s rostoucím úspěchem spustili systematickou Facebookovou komunikaci společnosti směrem k potenciálním zákazníkům.

Cílem komunikace FB profilu byla stanovena popularizace problematiky záchrany dat a postupné dlouhodobé budování autority a povědomí o službách DataHelpu Protože jde o „záchranářské práce“, jejich potřeba vznikne nenadále, bylo nutné vhodnou komunikací témat dosáhnout toho, aby v okamžiku potřeby dané služby vyskočil v mysli zákazníka jako řešitel právě DataHelp. Vzhledem k povaze Facebooku bylo pro většinu cílové skupiny „nudné“ téma záchrany dat disků a paměťových karet potřeba představovat ve svěžím, zábavném kabátu.

Jak jsme postupovali?

Vypracovali jsme strategii Facebookové komunikace společnosti zahrnující určení cílové skupiny, měřitelných cílů výkonu a úspěšnosti, definici obsahu a tónu komunikace. Po odsouhlasení jsme Facebookový profil založili a začali publikovat první obsah.

Společnost prezentujeme, jako:
  • „Jsme záchranáři dat“, pomůžeme vám kdykoliv v nesnázích s vašimi paměťovými médii.
  • Publikujeme odborné články, novinky z oboru, reference našich klientů, infografiky a fotografie a videa z prostředí DataHelpu. Jsme aktivní.
  • Nejsme suchaři, rádi se bavíme a bavíme i vás.

Celá prezentace je vedena v retro-komiksovém stylu (pop-art). Využívají se samotní zaměstnanci jako prezentátoři problematiky záchrany disků. Zábavná komunikace je vždy spojená s oborem společnosti a doplněna odkazy na web.

Budování Facebookové stránky od píky

V prvé řadě bylo nutné stanovit si výchozí situaci komunikace společnosti. Společnost DataHelp do této doby neměla žádnou FB stránku, konkurence již komunikovala, avšak neúspěšně. Její získané publikum fanoušků se pohybovalo v řádek nižších stovek.

Cílová skupina se skládá především z majitelů počítačů, mobilů, externích disků a fotografů. Služby využívají jak běžní spotřebitelé, tak velké společnosti a IT odborníci.

Záměrem komunikace stránky byla stanovena edukativní osvěta v procesu záchrany dat z paměťových médií, komunikace výhod služby obnovy dat od profesionálů, budování povědomí o službách a možnost online poradny v nesnázích.

Tón komunikace byl zvolen přátelský, zábavný, nápomocný a otevřený. Důležité bylo se vyhnout komplikovanosti a přílišné odbornosti, která by odlákala laickou veřejnost.

Frekvenci, typ obsahu a grafické vizuály bylo nutno nastavit již před komunikací. Volba padla na pop-art retro styl publikovaný ve spojení s články z blogu, videi a grafikou. Celá komunikace byla později doplněna i o výkonnostní PPC reklamy.

První výsledky

Po založení stránky nastalo testovací období vybraného typu příspěvků. Po upřesnění nejefektivnější obsahové strategie byly do budování publika zapojeny PPC reklamy v rámci Facebook Ads. Počet fanoušků následně vzrostl raketově ke 2 795 (měřeno k 4.8.2017) a dále stoupá. Datahelp tak utekl své konkurenci a úspěšně dále buduje vztah s lidmi využívající technologie s disky.

Datahelp

Růst počtu fanoušků stránky Datahelp na Facebooku. Zdroj: Facebook

Datahelp

Facebooková stránka společnosti DataHelp s.r.o. Zdroj: Facebook

Díky vybudováné fanouškovské základně a konzistentní komunikací jsme byly schopni během více než jednoho roku bez využití placených reklam přivést na web DataHelpu 2 838 návštěv z sociální sítě Facebook. Jedná se o návštěvnost z přímo sdílených odkazů převážně na články zveřejněné v blogu. 422 návštěvníků následně provedlo objednávku svozu a diagnostiky svého disku.

Za stejné období webové stránky DataHelpu zaznamenaly nárůst přímých návštěv, návštěv z organického vyhledávání a brandových kampaní. To vše svedčí o nárůstu povědomí o značce a zlepšení vztahů se zákazníky. Počet objednávek vzrostl o 18,29 %.

Ukázka publikovaných příspěvků a úspěchu u cílové skupiny:

Shrnutí a výsledky spolupráce

Díky důkladně promyšlené strategii a testovacímu období jsme byli schopní nastavit pro společnost DataHelp takovou formu komunikace, která baví cílovou skupinu a zároveň přináší nové zákazníky.

Komunikace na Facebook přinesla nejen návštěvnost ze sociální sítě, ale také zvýšila návštěvnost z vyhledávačů a přímých návštěv. Podílí se také na zlepšení proklikovosti brandových PPC kampaní. To vše se odrazilo v nárůstu objednávek o 18,29 %.

Poznámka: Spolupráce se společností Datahelp nadále úspěšně pokračuje, již 11. rokem. Souběžně spravujeme webové stránky, facebookový profil, tvoříme obsah na blog a externí IT média, staráme se o SEO a PPC reklamní kampaně. Nyní se pouštíme do tvorby videí určených pro prezentaci na další sociální síti - YouTube. Chtěli byste kreativních a účinným způsobem nastartovat i vaši facebookovou komunikaci? Rádi vám pomůžeme, ozvěte se.

Chcete podobné řešení?

Domluvte si konzultaci zdarma napište nám