Reference Touax

RH – parkování u letiště

„Za RH – parkování u letiště vyjadřuji spokojenost s firmou a službami Aira GROUP. Byli jsme velmi překvapeni, za jak krátkou dobu jsme se dostali na viditelná místa na internetu.“ – Kazimír Straňák, jednatel firmy RH parkování u letiště s.r.o.

Malý rozpočet na marketing nemusí znamenat nízké výsledky. O tom nás opět přesvědčila dvouletá spolupráce s klientem RH – parkování u letiště s.r.o. Dlouhodobá SEO práce doplněná o PPC kampaně dokáže s obchodními výsledky doslova divy, a to i u malé firmy začínající od nuly.


O klientovi


Společnost RH – parkování u letiště s.r.o. nabízí hlídané parkování u letiště Václava Havla v Praze. Nabídka služeb je doplněná o auto a pneuservisem, čištěním vozu a balením zavazadel. Mezi zákazníky patří každý, kdo plánuje letecky vycestovat z Prahy a chce mít po dobu dovolené svůj automobil v bezpečí.


Navázání spolupráce a zadání úkolu


Klient nás oslovil s potřebou prorazit mezi početnou konkurencí parkovišť u letiště, získat první zákazníky a postupně naplnit své parkovací kapacity. Disponoval jednoduchým webem a zápalem pro podnikání. Nabídka jeho služeb byla cenově přívětivá pro zájemce o dlouhodobé parkování.


Jak jsme postupovali


Pro získání zákazníků jsme měli volné ruce. Dostali jsme na starosti správu celého webu i volbu komunikačních kanálů. Po načerpání informací o byznyse, cílové skupině a konkurenční výhodě jsme se pustili do rozvržení a vyladění komunikačních kanálů. U nově přebíraných marketingových projektů obvykle začínáme od webu. Tam totiž jednotlivé marketingové kanály nejčastěji posílají potenciální zákazníky s cílem provést objednávku. Musí proto být v pořádku po obsahové, SEO i konverzní stránce.

SEO audit webu odhalil tyto nedostatky:

  • Absence meta-popisků a H1, H2 nadpisů stránek.
  • Automaticky vygenerované titles stránek.
  • Neoptimalizovaný obsah stránek (absence důležitých klíčových slov a longtail výrazů)
  • Špatně vložený a nastavený měřící nástroj Google Analytics.
  • Problémy s indexací stránek ve vyhledávání Google a Seznam.cz.
  • Indexování již neexistujících nebo nevhodných stránek.
  • Absence souboru Sitemap.xml.

Po opravení zmíněných SEO nedostatků se web klienta začal zobrazovat ve vyhledávání na relevantní klíčová slova a zaznamenal první návštěvnost z vyhledávačů i objednávky:

Graf

Z nulové návštěvnosti na první desítky. To, že správně vyplněná metadata pro stránky společně s nadpisy přinesou lepší vyhledatelnost webu a zvýšení návštěvnosti jsme si opět potvrdili u klienta RH – parkování u letiště. Zdroj: Google Analytics

Po vyladění technických i obsahových SEO faktorů a zajištění přirozené vyhledatelnosti stránek s nabídkou parkování na hlavní byznysové pojmy bylo dalším krokem nastavení a spuštění dalších podpůrných komunikačních kanálů. Na základě cílové skupiny a služeb klienta padla v první fázi volba na:

  • PPC kampaně na platformách Google Adwords a Seznam Sklik.
  • Budování odkazového profilu a zmínek o službě na externích tematických stránkách (diskuze, magazíny, fóra, kvalitní oborové katalogy).
  • Tvorba podpůrných webů (tematické microsites).

Skokový růst objednávek díky PPC kampaním


PPC kampaně zaznamenaly po spuštění okamžitý úspěch. Pokryli jsme důležité fáze rozhodovacího cyklu a využili jsme jak bannerových ploch, tak textových formátů reklam ve vyhledávání. Postupným vyladěním kampaně jsme dosáhli stabilního a udržitelného PNO 11 %. Objednávky po spuštění PPC kampaní raketově vzrostly o 528 %. V sezóně je dokonce musíme vypínat, protože už nestačí kapacita parkoviště.


Posílení síly webu pestrým odkazovým profilem


Bezplatná registrace do katalogů Firmy.cz, Avizo.cz, Zivefirmy.cz, umístění firmy na Mapy.cz a Google maps a budování odkazů v tematických diskuzích o parkování u letiště nám zpestřilo a zkvalitnilo odkazový profil a zajistilo novou návštěvnost i zvýšení autority / síly webu. Vyšší autorita znamenala lepší umístění v přirozeném vyhledávání (SERPu). Zapojili jsme také publikace praktických článků s radami ohledně parkování během dovolené na magazínech o cestování, např. na oblíbeném portálu Cestovinky.cz.


Noví zákazníci z tematických srovnávačů


Kvůli četné konkurenci a nepřehlednosti nabídek jsme vytvořili jednoduché srovnávače parkování, které na základě ceny a nabídky služeb srovnávají jednotlivé poskytovatele. Tyto srovnávače jsme obohatili o tematické blogy. Přehledné srovnání služeb zajistilo novou návštěvnost a objednávky od zájemců o výhodné dlouhodobé parkování.


Výsledek spolupráce


Na marketingové podpoře služeb firmy RH – parkování u letiště pracujeme od jejího vzniku v dubnu 2016. Za tu dobu se nám povedlo zajistit firmě potřebnou viditelnost a nastartovat zájem o službu v potřebné intenzitě. To vše díky SEO, optimalizaci inzertních kampaní, správnému nastavení a budování autority webu ve vyhledávání.

Počáteční SEO a spuštění podpůrných PPC kampaní zajistilo raketový nárůst návštěvnosti i objednávek. Díky soustavnému budování odkazového profilu (linkbuildingu) a tím zlepšení pozice ve vyhledávání se nám podařilo meziročně zvýšit celkovou návštěvnost webu o 83,41 %. Návštěvnost z přirozeného vyhledávání vzrostla o 373 %, přímá návštěvnost o 143 % a návštěvnost z odkazů o 44 %. Počet objednávek se díky kontinuitě práce za posledních 12 měsíců navýšil o 209 %.

Graf 2

Meziroční srovnání počtu objednávek - narůst o 209 %. Práce na SEO a optimalizaci PPC kampaní přinesla své ovoce. Zdroj: Google Analytics


Co si z případové studie odnést?

  • Začínejte od webu. Měl by být dobře vyhledatelný a funkční. Metadata a nadpisy stránek jsou pro vyhledatelnost klíčové.
  • Při redesignu webu nebo spouštění nového si zkontrolujte indexaci stránek.
  • PPC kampaně se hodí pro rychlý nárůst poptávek při rozjezdu podnikání. Dají se ale vyladit i pro stabilní udržitelný přísun zákazníků z pohledu PNO.
  • Myslete dlouhodobě a budujte autoritu webu. Až v meziročním srovnání uvidíte podstatný nárůst návštěv i objednávek z přirozeného vyhledávání. Ve finále tak nemusíte zůstat závislí na placené reklamě.

Chcete podobné řešení?

Domluvte si konzultaci zdarma napište nám