Responsivní web a škálovatelný design Responsivní design

Stále více lidí si čte emaily na mobilu a na tabletu si prohlíží e-shopy. Každým rokem se prodá více smartphonů než notebooků. Neustále roste počet lidí, kteří nakupují přes telefon. V téhle situaci je velmi krátkozraké se o takovéto zákazníky připravit! Myslíme na to, že váš web musí být dobře čitelný i na mobilech a tabletech!

Responsivní design, díky kterému získáte responsivní web, je způsob stylování webu tak, aby se zobrazoval vždy správně v různých typech zařízení (mobily, netbooky, tablety, počítače). Pokud máte v ruce telefon nebo tablet, chováte se a ovládáte ho jinak, než když pracujete s myší u počítače. Tomu se musí přizpůsobit i design webu, jinak hrozí, že se návštěvník zalekne nepřehledného nebo nečitelného zobrazení a uteče ke konkurenci.

Chci responzivní web!

napište nám

Jak vypadá dobrý responsivní design?

  • Velká tlačítka, která jasně vedou k cíli (call to action),
  • velký a dobře čitelný text, větší logo,
  • přehledná navigace a minimum zbytečných informací,
  • uspořádání všech prvků v jednom sloupci,
  • minimální nutnost posunování po stránce,
  • velká rychlost načítání.

Proč investovat do responsivního designu?

  • Umožníte lidem prohlížet si váš web i na mobilech a tabletech.
  • Díky přehlednému responsivnímu designu je snáz přivedete k cíli, který sledujete (nákup, poskytnutí emailové adresy, návštěvnost atd.).
  • Údajně 36 % emailů je otevíráno na mobilu – pokud využíváte emailovou strategii, responsivní design je tu velmi důležitý.

Škálovatelný design. Co to je a kdy se hodí?

Škálovatelný design je často zaměňován za responsivní design a naopak. Na rozdíl od responsivního je škálovatelný design o něco méně přizpůsoben čtení na mobilních zařízeních a tabletech. Zjednodušeně řečeno – jde pouze o zmenšenou verzi webu. Škálovatelný design se vyznačuje větším písmem, než je na webu, zvětšením některých prvků (tlačítek), a mírným přeuspořádáním prvků z širokého webu spíše do délky. Stále jde ale jen o miniaturu hlavního webu.

Na škálovatelnost designu webu je dobré myslet zejména proto, že ne všechny mobily a tablety si poradí s responsivním designem. Kromě responsivního designu je proto dobré rovnou web navrhnout v tak trochu hybridním designu, který bude snadné zobrazit na mobilních zařízeních. Docílíte tím toho, že i pokud tato zařízení nebudou podporovat responsivní design, stále se váš web nezobrazí v klasické nečitelné desktopové verzi.

Weby umíme. Podívejte se:

Blogujeme!

SOS dětské vesničky

Spustili jsme novou microsite: Pomozme ohroženým dětem

Spustili jsme novou stránku pro pomoc všem ohroženým dětem. Sázíme na jednoduchý a čistý design. Přesvědčíte se sami....

https://cs.webdev.wiki/

A teď babo raď. Co když i mistr developer potřebuje pomoc

Známe to všichni. Někdy hlava vynechá a člověk není schopen napočítat do pěti bez kalkulačky. Banality vypouštíme jednu za druhou. Nestydíme se přiznat, že i my podpůrné nástroje o...

chci jít na blog