5 důvodů, proč váš web nevydělává

Když návštěvník webu na první pohled nepozná, s kým má co dočinění, odchází. Podívejte se s námi na 5 nejčastějších důvodů, proč Váš web nevydělává.
5 důvodů, proč váš web nevydělává

Schválně to někdy zkuste – přijít na Váš web a chovat se tak, jakoby jste ho nikdy předtím neviděli a neměli nejmenší tušení, co je tahle firma zač. Když totiž návštěvník webu na první pohled nepozná, s kým má co dočinění, odchází – internetová populace je v tomhle neúprosná. Podívejte se s námi na 5 nejčastějších důvodů, proč Váš web nevydělává.

5 hlavních chyb webu

Na internetu se každý den uskuteční několik tisíc nákupů. Jak lidi přimět, aby nakupovali i u vás?

Možná nepotřebujete, aby Váš web přímo prodával, každá společnost ale rozhodně potřebuje, aby ji její web alespoň dobře reprezentoval, poskytl informace jejich zákazníkům anebo plnil další cíle. Základ je v tom vědět, co od svého webu chcete. Určení těchto cílů mnoho firem podceňuje a to pak vede k jejich pocitům typu „vrazil jsem do toho webu spoustu peněz a nic z toho nemám“. Jakých hlavních chyb se vyvarovat?

1. Nudný nebo ošklivý design

První dojem je často nejdůležitější. Pokud návštěvníka Váš web nezaujme, nevzbudí v něm důvěru a nepřesvědčí ho, že právě vy jste ta firma, kterou hledá, prostě odejde. Na tohle „přesvědčení“ máte asi 5 vteřin – pokud nezaujmete, odcházíme. Design webu nemusí být kdovíjak honosný a drahý, malinké firmičky si často vystačí s odpovídající šablonou. Pokud ale plánujete reprezentativní web, který má plnit určité cíle a má přispívat k budování Vašeho brandu, je vážně dobré se o designu webu poradit s odborníky. Ti Vám také poradí, jak web uspořádat podle pravidel použitelnosti webu.

Náš grafik o tom koneckonců napsal celý článek – přečtěte si 5 vlastností, ktoré musí mať každý kvalitný webdesign.

5 hlavních chyb webu

Co říkáte na tenhle design? Na první pohled je jasné, co tahle firma dělá a že se jedná o kvalitní služby.

2. Nulová optimalizace (SEO)

Magická zkratka „SEO“ se na internetu neskloňuje ve všech pádech pro nic za nic. Optimalizace pro vyhledávače je v dnešní době jedna z nejefektivnějších metod, jak o sobě dát na internetu vědět. Tak schválně – co uděláte, když budete hledat hotel v Paříži? Vygooglíte si ho. Výsledky na prvních stránkách nejsou náhoda – je za tím dlouhodobá práce na optimalizaci webu, nebo třeba na linkbuildingu – nákupu zpětných odkazů.

Nejlepší je si na to najmout lidi, kteří se tím živí, než vymýšlet provizorní řešení. Jsou věci, které ale můžete udělat už dnes sami:

  • Nezahlcujte svůj web obrázky a vsaďte spíš na čtivé texty
  • Do nadpisů a titulků dejte klíčová slova
  • Pravidelně publikujte novinky a zajímavosti z Vašeho oboru

3. Špatná struktura webu a informací v něm

Kde jsou hlavní produkty? Jak můžu kontaktovat firmu? Kde najdu informace, které hledám? Všechny tyhle věci by měly být jasné po prvním pohledu na web. A když tomu tak není? Návštěvník odejde a už se nevrátí – s největší pravděpodobností najde hned několik konkurenčních firem, které mu všechny tyhle informace poskytnou – a tím i jistotu, že nákup tady je to nejlepší řešení.

Hlavní tipy pro přehledný web:

  • Z nejdůležitějších landing pages (stránek webu, kam přichází nejvíce lidí z venku) musí být jasné, co nabízíte a proč je to to nejlepší.
  • Web musí návštěvníka dovést tam, kam potřebujeme – třeba k zaplacení objednávky nebo k odeslání svého emailu.
  • Struktura webu by měla být co nejpřehlednější a měla by návštěvníkům umožnit se dobře zorientovat na jakékoli podstránce webu

O tom, proč je důležitá struktura webu, jsme psali už dřív – přečtěte si článek Jak si postavit web? Nepodceňte dobrou strukturu webu.

V džungli jménem internet ulovíte zákazníky na srozumitelnou strukturu.

4. Nevíme, co prodáváte

Na svém webu se snažte nabízet konkrétní produkty nebo služby. Pokud budou Vaše webové stránky příliš obecné, lidé je daleko hůř najdou. Naopak když web bude zaměřen na jednu oblast (například na prodej sypaného čaje v Praze), bude mnohem pravděpodobnější, že ten, kdo na Váš web přijde, na něm i nakoupí. Častou chybou je také to, že z první stránky webu není na první pohled jasné, co a v jaké kvalitě nabízíte – to způsobí, že lidé z webu odejdou do několika vteřin.

Abyste své produkty nebo služby úspěšně dostali mezi lidi, je dobré se nejdřív soustředit na tzv. marketingový mix (4P). Když budou všechny 4 P v harmonii, budou Vaše online marketingové aktivityúspěšné.

  • Zamyslete se, v čem je váš výrobek originální? Co vlastně prodáváte? Jaké máte konkurenční výhody? (→product)
  • Uvědomte si, kdo a odkud jsou vaši zákazníci? Jak se k nim zboží dostane? (→ placement)
  • Stanovte si, jaká bude vaše cenová politika? Budete nabízet luxusní zboží? Levné zboží? Anebo výhodné balíčky? Jaké je skutečná cena produktů? (→ pricing)
  • Kdo o vašem produktu ví? Znají lidé vaši firmu? Kde byste chtěli svoje produkty prezentovat a jakým způsobem? (→ promotion)

Dobrý copywriting

Dobrý copywriter přesvědčí Vaši cílovou skupinu o tom, že vaše firma je ta pravá.

5. Špatné nebo žádné texty

Lidé na internetu čtou málo, ale čtou. Většinou platí, že čím dražší a exotičtější produkt, tím více informací k němu člověk potřebuje. Originální texty jsou základ, ale nic se nesmí přehánět – textu musí být „tak akorát“. Co to znamená? To Vám nejlépe řekne zkušený copywriter – ten také umí napsat texty tak, aby prodávaly a prezentovaly Vaše zboží tak, jak chcete.

Jak zlepšit texty na webu?

  • Orientujte se na zákazníka – dejte mu informace, které potřebuje, nezahlcujte ho zbytečnostmi a nesnažte se ho opít rohlíkem.
  • Mluvte srozumitelně – složité odborné pojmy nebo dlouhá souvětí nemá nikdo čas ani chuť číst. Buďte srozumitelní a lidé ocení, že svému oboru rozumíte.
  • Pište texty stručné a maximálně infromačně nasycené

O Copywritingu jsme psali už dřív. Přečtete si článek Copywriting není jen psaní aneb Proč platit copywritera.

 

nakopněte své prodeje

napište nám

Související články: 

O neobvyklých titulcích v jedné veleúspěšné reklamní kampani

Staré vintage auto
Prodat s pomocí slov nejošklivější auto na amerických silnicích? Učme se od mistrů.

Mohou slova prodávat? (Malá úvaha o copywritingu)

Psaní na psacím stroji
Slovo je účinnou zbraní tzv. copywriterů neboli tvůrců reklamních či prodejních textů.

Komentáře

tomas

19.8.2016

super clanek. A co takhle "malá navstevnost"? Myslis ze je to nedodrzenim tvych 5ti uvedenych duvodu?

Jan Švestka

24.8.2016

Jasně, je to komplexní problém, ale malá návštěvnost přece souvisí se vším uvedeným v článku.

Přidat komentář